    From: g...@s...invalid (Gof)
    Newsgroups: pl.rec.radio.amatorskie,pl.misc.elektronika
    Subject: Prośba o sprawdzenie schematu (przełącznik antenowy)
    Date: Tue, 25 Aug 2015 18:07:30 +0000 (UTC)

    Hej,

    Temat tak naprawdę krótkofalarski, ale pl.rec.radio.amatorskie raczej
    świeci pustkami, więc pozwoliłem sobie na crossa z pl.misc.elektronika.

    Chcę sobie zrobić aktywną antenę odbiorczą na zakres KF (1 kHz - 30 MHz)
    i puścić sygnał tym samym kablem, co sygnał do anteny nadawczo/odbiorczej
    UHF/VHF (144-146 MHz, 430-440 MHz). Bazuję na tej antenie:

    http://dl1dbc.net/SAQ/Mwhip/Article_pa0rdt-Mini-Whip
    _English.pdf

    I mam nieśmiałą prośbę o sprawdzenie schematu, który narysowałem
    (większość jest z tego PDF-a, ale dodałem przekaźniki na wysoką
    częstotliwość po obu stronach, żeby móc korzystać z jednego kabla):

    http://www.chmurka.net/r/whip.png

    Układ na górze będzie w domu, układ na dole przy antenie.

    Złącza w domu (górny układ):

    - CON1 (LF): do odbiornika KF
    - CON2 (HF): do transceivera UHF/VHF
    - CON3 (FEED): do kabla antenowego do dolnego układu
    - CON4 (PWR): zasilacz 12V

    Złącza przy antenie (dolny układ):

    - CON5 (FEED): do kabla antenowego do górnego układu
    - CON6 (HF): do anteny pasywnej UHF/VHF
    - ANT1: pole miedzi robiące za antenę odbiorczą KF

    Idea jest taka, że bez zasilania będzie to antena nadawczo/odbiorcza
    UHF/VHF i będzie można odbierać i nadawać transceiverem podłączonym do
    CON2, a po podpięciu zasilania (zwarty S1) stanie się to antena KF i
    będzie można odbierać odbiornikiem podłączonym do CON1 (LF).

    Nadawania na KF w tym układzie nie ma - nadawanie jest tylko na 2m
    (144-146 MHz) i 70cm (430-440 MHz).

    Głównie zastanawiam się, czy dławik L2 na stałe podpięty do kabla
    antenowego nie wprowadzi jakichś zmian (impedancji?), jeśli chodzi o
    odbiór i nadawanie na UHF/VHF. Wiedza mówi, że nie powinien, intuicja,
    że może.

    Zastanawiam się też, czy nie można zastąpić C6 większym kondensatorem (1u)
    - bo akurat taki mam, nie mam 560n... wygląda na to, że nie powinno być
    problemu, bo to tylko sprzęgający, ale technika radiowa czasem potrafi
    zaskakiwać (czyt. mam za małą wiedzę jeśli chodzi o radiówkę i w.cz.),
    więc wolę się upewnić.

    Pozdr.

    --
    SP5GOF