    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Akumulatorki AA i AAA Eneloop
    Date: Sun, 10 May 2020 20:11:06 +0200

    "Uncle Pete" r994as$d1b$...@g...aioe.org

    E>>> Qpiłem 2 razy po 4 AAA i 4 AA.

    LOLek>> Nudzisz się?

    Owszem. [czytając Twój post]

    LOLek>> Podaj nicka z Allegro, rzadko sprzedaję,

    Eneuel -- rzecz jasna.
    m@il -- e...@g...com
    tel.: 665363835
    Wystukanie na telefonie 'Mój Eneuel' da ten numer.

    LOLek>> ale z chęcią dodam cię do czarnej listy.

    Co sprzedajesz? Może mleko w kartonach/butelkach -- z każdego
    przed sprzedażą wypijasz po łyku? ;)

    UP> Człowiek kupuje towar, który jest sprzedawany jako nowy i sprawny, i
    UP> takiego powinien się spodziewać.

    UP> Podaj swój nick z Allegro, żebym wiedział, od kogo nie kupować.

    Brawo!!! Przy okazji może skorzystają inni...

    -=-

    Mam dwa akumulatorki AAA -- w kilka minut po naładowaniu mają różne nacięcia:
    - 1.499
    - 1.492
    Jeden z nich latami leżał w szafce, gdy inny (razem z dwoma innymi) zasilał
    kuchenne LEDki. Akumulatorki są podpisywane przeze mnie po kupnie a przed
    użyciem (najnowszych nabytków jeszcze nie podpisałem, bo nie mam pod ręką
    stosownego pisaka permanentnego) dzięki czemu nie ulegają zbyt łatwo
    rozkompletowywaniu, ale bywa, że świadomie dekompletuję...

    -=-

    Oczywiście dobrym sprawdzianem jest mierzenie pojemności przy różnych
    obciążeniach i temperaturach, ale mierzenie napięcia jest: bezinwazyjne,
    szybkie i tanie.

    Nawet goryle, niedźwiedzie, pytony, koty czy delfiny usiłują zrozumieć
    świat, w którym żyją -- dlaczego miałbym być gorszy od nich? Pytony nie
    są ssakami? ;) Wrony potrafią opłakiwać zmar... Zdechłe wrony... Podobnie
    ze słoniami... Szczury potrafią tak wiele, że głowa mała... Ludzka głowa...

    Dlaczego ja mam żyć bezrozumnie?! Dlaczego mam obrażać swego Stwórcę?

    -=-

    Telefon komórkowy zapakowano tak, że gdyby wewnątrz nie było luzu pomiędzy:
    akumulatorem, przewodami, telefonem itd. -- można by było paczką grać w piłkę
    nożną (można by było paczkę silnie kopać) bez uszczerbku dla telefonu...

    Jeden z dysków (używany) też zapakowano aż nazbyt starannie!

    Dlaczego akumulatorków nie można szanować?

    Dlaczego inny dysk (dający 150 MB/s) zapakowano w: dwie tekturki,
    folię bąbelkowa i owinięto niechlujnie cienką folią?...

    Akumulatorki czy mechaniczny dysk to nie sukienka czy buty...

    -=-

    Po tym zakupie wiem, dlaczego ludzie preferują kupowanie akumulatorków
    w jednorazowych blistrach miast w pudełkach czy w blistrach wielokrotnego użytku...

    -=-

    Cięty w plastry ser żółty owijany jest w sklepach spożywczych folią
    lepiej/staranniej niż ww. dysk był owinięty podczas transportu! Ser,
    wędliny, chleb...

    Ostatni (przed wysłaniem postu na grypy) pomkiar ww. parki

    1.478
    1.471

    -=-

    Buty po zakupie też porównuję -- ważę oba. :)
    [albo cztery -- gdy kupuję do pary]

    -=-

    Firma Sanyo produkowała najlepsze źródła energii typu akumulatorki.
    Zaś białe eneloop były najlepszymi z najlepszych przez wiele lat.
    Od paru lat nie ma Sanyo -- jest Panasonic.

    Jeden Panasonicowy eneloop uległ fatalnemu uszkodzeniu -- coś mu przeżarło dupkę.
    Jest to ***jedyny*** eneloop, który mi padł podczas mej kilkunastoletniej
    znajomości z tymi (eneloop -- zarówno Sanyo, jak i Panasonica) akumulatorkami.

    Ale ileż innych akumulatorków nie sprostało mym trudom eksploatacyjnym!!!
    Sony -- kiedyś co czwarty był od razu zepsuty.

    BTW Sony -- wygrzebałem ze śmietnika (z telefonu bezprzewodowego) dwa
    akumulatorki AAA Sony CycleEnergy -- data nieczytelna, więc nie znam
    ich wieku. Są bezużyteczne -- nie mogę ich naładować...

    Ponad 1200 gramów (ponad kilogram) szmelcu AA i AAA...
    (ale są tu też ogniwa zwane bateriami -- nie chcę liczyć, ile czego)

    Nawet nie wiem, gdzie to wyrzucić...
    Waga łazienkowa ma w swych czeluściach dogorywającą parkę,
    która do niczego poważnego już nie może przydać się...
    Parka -- bo teraz pracują w parze, ale są zupełnie różne...

    -=-

    Lampy błyskowe, ciśnieniomierze naramienne i nanadgarstkowe, stacje pogody,
    ultradźwiękowo-laserowy dalmierz, golarki, wkrętarki, telefon komórkowy
    Motoroli, pulsoksymetry, oświetlenie, a nawet piloty do TV itp. zegarki... ;)
    Wszędzie eneloopy sprawdzają się i zazwyczaj (nie wszędzie porównałem)
    wygrywają z innymi, choć (rzecz jasna) żal to marnować w pilotach...
    (są tam jak w pudełeczkach -- czekają na użycie właściwe)

    Jakieś kameleony ;) (Cameliony czy inne damy_kameliowe) nie przeżyły nawet jednego
    cyklu!!! Miałem całe masy mas różnych akumulatorków AA i AAA -- NiCd i NiMH.

    --