  • Data: 2020-01-13 20:54:52
    Temat: Re: Antena dvb+t
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-01-13 o 18:08, Irokez pisze:
> [...]
    cja-v-h

> [...]
    > potrójne, potem firma założyła takiego rekina potężnego i też kupa
    > wielka. Z 3 muxów są dwa a jak mrozy przychodzą to jeden.
    >
    > Finalnie kupiłem zwykłą DIPOL 19/21-60 rurka i wsadziłem do tego
    > wzmacniacz LNA-177 (wcześniej próbowałem z LNA-169 i LNA-101 aby nie
    > przesadzić ze wzmocnieniem bo też źle). Antena podniesiona o kilka
    > stopni do góry aby brać sygnał z nad niej (niby rozchodzi się prosto, a
    > jednak...) i 2 lata już zapinkala aż miło.
    >
    > Kris niech wejdzie jeszcze na map terrain i zobaczy od siebie do anteny
    > profil terenu czy nie ma właśnie jakiegoś zasłaniającego wzniesienia.

    IMO od map terrain lepszy (w tym przypadku) jest dedykowany program.
    Polecam DVB-T finder

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.es
    ys.polishdvbt

    Tam jest kilka różnych ekranów, do niektórych niezbyt intuicyjnie się
    wchodzi. Bardzo dobre jest pozycjonowanie anteny wg zdjęć satelitarnych.

    Przydaje się lista MUX-ów - wiadomo, z jakiego nadajnika zbierać i na
    jakich czestotliwościach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam