  • Data: 2018-11-26 21:36:12
    Temat: Re: Arduino, SIM900A, SMS
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:a...@n...neost
    rada.pl...
    On Sun, 25 Nov 2018 22:10:32 +0000, "Michal M. Lechanski"
    <m...@d...eu> wrote:

    >Niestety to kolejny przykład badziewnego gotowego softu dla Arduino.
    >Często nadużywane delay() blokujące Io a w tym skrajnym przypadku
    >powodujące utratę danych czy wręcz blokadę uarta spowodowaną
    >przepełnienie sprzetowwgo bufora rx . Nie możesz zakładać, że tysiące
    >ludzi używa to musi działać, jak wydzisz działa tak sobie. Odbiór
    >znaku z uart powinien być w przerwaniu, które zapisze je do
    >aplikacyjnego kołowego bufora odbiorczego (ring buffer). Z niego
    >aplikacja pobiera sobie po kolei odebrane znaki.

    Tylko na ile dobrze rozumiem:
    -to jest akurat uart softwareowy, sprzetowy zajety na wazniejsze
    rzeczy,
    -biblioteka dziala w przerwaniach, i zapisuje do bufora, ale jakos
    slabo, albo bufor maly,

    -to przyklad jest do d*, bo nalezy odbierac dane z uarta az do ...
    jakiegos znaku konca czy dluzszej przerwy w transmisji,

    -zrodel biblioteki znalezc na szybko nie moglem, no to co mozna mowic
    o jakosci ...

    J.