  • Data: 2017-10-12 08:16:56
    Temat: Re: Arduino - zasilanie z baterii
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-10-12 o 07:37, miumiu pisze:
    > Dziwne ze producenci tak bronia sie przed funkcja "timelapse". Chyba
    > chodzi o to zeby kupowac drozsze aparaty (tak jak by kawalek prostego
    > kodu stanowil jakis ekstra koszt ;) lub dodatkowe akcesoria.

    Oczywiście, że producenci takimi, i innymi metodami *różnicują* cenowo
    swoje wyroby, dla innych targetów. I właśnie jest tak, że często tańszy
    model jest okrojoną wersją droższego, i (uwaga, uwaga!) owo okrojenie
    może być dość, hm, brutalne, sztuczne, czy jak to nazwać. Bo (dajmy na
    to) koszt wytwarzania modelu tańszego może być identyczny, jak tego z
    wyższej półki (tak, tak!)

    Modelowym, pierwszym mi napotkanym przykładem tegoż były napędy CD,
    gdzie drogą szeptanej propagandy (szeptem cyfrowo-netowym) dowiedzieć
    się można było, że ten czy inny model napędu, da się bardzo łatwo
    "podrasować" do jego sporo droższego odpowiednika tej samej firmy. Nie
    trzeba było dokładać żadnych czipów, pamięci, ani tym bardziej części
    mechanicznych, a wystarczyło update softu, na ten sam co w modelu droższym.

    Ludziska strasznie się na takie fortele firm oburzali, ja jednak uważam
    (dotąd), że racji nie mieli, i gotów jestem tego stanowiska bronić jak
    ten lew. Swojego stanowiska, a co za tym idzie, też i poczynań
    producentów. Wszak mogą dedykować wyroby do różno-zamożnych klientów,
    dopasowywać do nich cenę. No, ale za dużo by o uzasadnieniu tego pisać,
    więc poczekam aż ktoś argumentów zażąda.