    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 6 Apr 2018 09:08:33 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Burza magnetyczna a zabezpieczenie danych
    From: s...@g...com

    W dniu piątek, 6 kwietnia 2018 10:31:14 UTC-5 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Nie wiem czy na 100% mam rację ale...
    > Dane zapisane w flashu nie są wieczne. Dlaczego?
    > Tam w jakimś odizolowanym obszarze zgromadzony jest jakiś ładunek. Im
    > gęstsza pamięć tym ładunek zapisujący jeden bit jest mniejszy. Obiło mi
    > się gdzieś, że we współczesnych pamięciach jeden bit to zaledwie 40
    > elektronów.
    > Taki elektron jak dostanie kopa (może promieniowanie kosmiczne) to może
    > pokonać barierę izolacyjną i bit się powoli rozchodzi.
    > Kiedyś flashe miały niby wytrzymywać 10 lat, teraz chyba 100. Miałem
> [...]

    To musialo by byc naprawde silne promieniowanie.
    W praktyce przez obudowy w pomieszczeniach tylko promieniowanie gamma sie moze
    przebic.

    Musialo by go byc naprawde sporo aby takiego flasha rozladowac.

    W sumie mozna by sprobowac to zbadac. tylko trzeba by jakies zrodlo gamma i czytnik
    kart sd na usb...

    Ciekawe cwiczenie dla studentow :)