  • Data: 2016-08-29 19:30:46
    Temat: Re: C64 i karta SD
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:57c45f30$0$639$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    > Z tym, ze ten z Atari, to nie znal sie na dyskach wcale. Mial ekran,
    > klawiature, magnetofon chyba ... i budowe umozliwiajaca rozszerzanie
    > systemu o inne urzadzenia.

    Ale tez różne Atarynki były, zdaje mi się, że najbardziej wymagająca była
    2600, gdzie programista naprawdę musiał się postarać, by przeskoczyć
    ograniczenia sprzętu, nie wiem, czy nie trudniejsze, niż ZX80/81...?

    (stacja dysków)
    > W Atari (8-bit) raczej nie, ona prosta byla.

    Ale za to dość szybka, ZTCP 19200 bps, bobec ok. 4k oryginalnej Commodore.
    Za to C64, 1541, z dopałem, uzyskiwały do ok. 0.1 Mbps, ok. 25-razy
    przyspieczenie do oryginału, tzw. tryb warp, realizowany programowo)

    > Akurat ekonomia podobna, jak w innych rozwiazaniach.
    > Zawsze gdzies musisz pamietac numer nastepnego bloku, i zyskac mozesz
    > tylko zwiekszajac dlugosc bloku (ale wtedy tracisz na koncowkach).
    > Wada Atari byla ta liczba 125 - taka jakas nieokragla :-)

    Commodore miało też, 254, dupawo się to liczyło.

    > Mozliwe, ale to utrudnia wspolprace z pecetem. Trzeba pisac program
    > obslugujacy ten wirtualny system plikow na windows/dos/linux/itp.
    > Az by sie prosiło zrobic to inaczej, szczegolnie ze architektura od strony
    > Atari chyba nie przeszkadza.

    To jest tak prosty system, że nawet XT powinien sobie poradzić. Na pewno
    dawał już radę 286, bo spinałem ze stacją, poniżej nie chce odpalać Star
    Commander.
    Więc wysiłek systemu na zrealizowanie tego wirtualnego systemu jest
    praktycznie żaden.
    Hehe... i ma (1541) jedną rzecz, którą, czytając w opisie, znalazłem dopiero
    w ReFS...

    > I to wlasnie mnie martwi - pelna emulacja dosc skomplikowana bedzie

    C64 z FATem sobie nie poradzi? Poradzi. C128 tym bardziej, bo ma ok. 60 kB
    na program i niezależnie, drugie 64 na zmienne. Spokojnie ci napiszę program
    jadący w obie strony. Tylko w odróżnieniu od dzisiejszych wielotonowych
    programów typu Pasjans, tu trzeba by się naprawdę postarać, programując. Ja
    się pewnych rzeczy nauczyłem, przez kilka lat mając VIC20 z 3.5kB pamięci.
    Tak sobie teraz pomarzyłem, aby pobawic się klawiaturą dynamiczną, nie wiem,
    czy prócz VIC20, C64, C128, inne kompy to miały, bardzo przydatna rzecz, w
    oparciu o to napisałem 3, albo 4-linijkowy programik, wczytujący się do
    pamięci z listingu tekstowego z pliku, a następnie, po pomyslnym wczytaniu,
    kasujący się bez śladu, by nie przeszkadzać wczytanemu programowi.
    To i FAT na C64 zrobię.

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski