  • Data: 2019-03-11 21:33:24
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-03-11 o 01:03, J.F. pisze:

    > Ta dynamika jest szeroka, sloneczne oswietlenie moze siegnac 100k lux,
    > a na drugim koncu sa ulamki luxa.

    Jasne, ale kłopot zaczyna się nawet przy pochmurnym dniu - jak
    napisałem. Nie chodzi mi o robienie zdjęcia jaskini gdy jestem na plaży.

    > Ale przeciez nie naraz - jak zrenica zwezona, to nie dostrzezemy
    > niczego w ciemnosciach.

    No to może jeszcze raz. Stojąc w pomieszczeniu patrzę się w okno. Pogoda
    pochmurna. Źrenica ustawia się na jakąś "przysłonę" i się nie zmienia bo
    się nie zmienia poziom światła. Czy tak?

    Zakładam, że tak. Nie odwracając wzroku od danego punktu, popatrz się
    teraz na grzejnik pod tym oknem. Widzisz go doskonale. Prawda? A teraz
    zrób zdjęcie tejże sceny regulując czym chcesz w aparacie i porównaj.

    > No i mozg nie rejestruje szumow w ciemych partiach

    I wcale tu o szum nie chodzi. To inne zagadnienie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek