  • Data: 2019-03-12 21:13:03
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-03-12, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > tak wprost, to raczej nie, bo nie mamy ulamkowych bitow.

    To nie są bity, bardziej przykład adresowania intensywności. Pula adresów
    jest (tu) 8mio bitowa, ale już niekoniecznie przetwornik, który wyświetla
    obraz (tu był np. 9cio bitowy).

    > Raczej tak, ze masz np 12 bitowy przetwornik, zakres jasnosci 0-4095,
    > okno okazuje sie miec jasnosci 2000-4000, polka np 200-500 (dla
    > jasnych partii, bo czarna ksiazka to czarna),
    > a tabaka 0-100.
    >
    > I chcemy teraz zrobic z tego 8-bitowy obrazek, i sie okazuje, ze
    > chcemy te 3 zakresy odwzorowac na np 200-255, 80-160, 0-60.
    > W efekcie wyjdzie troche tak jak piszesz.
    >
    > Bedzie wyraznie widac, ze polka ciemniejsza od okna, i jasniejsza od
    > tabaki, roznice beda mniejsze niz w rzeczywistosci ale widz bedzie
    > zadowolony :-)

    Ale to powinno wpływać głównie na odwzorowanie gradientów a nie poziomy
    intensywności, czyli w kwestii ciemne-jasne powinno dawać efekt naturalny.

    > Tylko ze aparat to by musial dobrac indywidualnie ... jak nie wlaczysz
    > specjalnej opcji, to raczej jakąs ogolna konwersje przyjmie, i raczej
    > nie liniową, tylko cos blizej logarytmicznej.
    >
    > Dodaj do tego, ze monitory wcale nie sa liniowe, tylko maja "korekcje
    > gamma"
    > i piksel o jasnosci 254 jest jasniejszy bardziej niz dwa razy od
    > takiego 127.
    > Tzn fotometrycznie, bo na oko to ... oko i tak zobaczy jeszcze
    > inaczej :-)
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Szachownica_Adelsona

    Nie musi być liniowe, ma być odpowiednio próbkowane tam gdzie różnice w
    intesywności są małe i jest ryzyko, że np. jakiś jpg zrobi masakrę. W końcu
    efekt takiej szachownicy nie powstaje w wyniku konwersji a jest cecha
    fotografowanego obiektu, czyli powinno wystarczyć dobrze odwzorować.

    --
    Marcin