  • Data: 2019-03-13 01:31:56
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-03-12, Marek S <p...@s...com> wrote:

    > W praktyce musi. Nie wydobędziesz detali z przepalenia 100%.

    Ale pewnie są matryce, oczywiśnie nie amatorskie, co nie trzeba przepalać?

    > Tu zgoda. Taką mamy konstrukcję oka. Ale m nie o szczegóły chodzi (w
    > sensie "ilości pikseli") lecz o kontrast. Ten sam kontrast uchwycony
    > okiem i cyfrowo wygląda relatywnie drastycznie dla wersji cyfrowej.
    > Widzisz obraz za oknem poprawnie, a grzejnik pod parametrem jako trochę
    > ciemniejszy a nie czarny.

    No zgadza się, z tym że dla mnie to skala/zakres dostępnych
    intesywności, a nie kontrast. Jak jest dostepna ich pewna ograniczona
    pula i chce się pokryć równomiernie wszystko to w tych cieniach i
    światłach na małe różnice będzie dostępna tylko jedna intensywność. A
    jak jest jedna to często będzie się zdarzac że się nie trafi i będzie
    albo za ciemno albo za jasno.

    > Bo ja wiem? Zależy od warsztatu pracy. Jeśli "na lenia" przetworzysz
    > materiał, czyli w jakiejś apce wciśniesz guzik i masz, to może tak być,
    > o ile algorytm nie jest zbyt inteligentny.

    Algorytm to chyba nie ma jak, przy częściowo uszkodzonych, chyba że
    wczesniej zrobic jakies mapowanie na kilku zdefiniowanych tłach, bo
    inaczej jak? Ręcznie? Ale może faktycznie da się, o ile to jest
    izolowany piksel i różni się mocno od sąsiadów.

    --
    Marcin