  • Data: 2019-03-12 11:43:01
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:%nDhE.2754$f...@f...ams1...
    >Ale mnie zastanawia jeszcze jedna rzecz. W sytuacji, którą opisałeś,
    >gdzie mamy w miarę oświetlony pokój, jasne okno, dodajmy jeszcze
    >ciemne
    >kąty, oko i tak nie odbiera przeciez wszystkich szczegółów w tych
    >kątach
    >i światłach okna bo tez ma w końcu swoje ograniczenia. Sytuacja na
    >ogół

    ale tak ogolnie dosc dobrze mu to wychodzi ...

> [...]

    >A pójdźmy jeszcze w takie ektremum i zróbmy zdjęcie w 8bitach (256
    >kolorów). Przy odpowiedniej rozdzilczości, odrobinie ditheringu, to
    >ten
    >środek nadal będzie omalże akceptowalny. A jak juz zwiększymy liczbę
    >kolorów np. do oszałamiającej 4096 to pewnie większość osób nie
    >zobaczy
    >różnicy. Do czego zmierzam.. czy jest może jakiś system co
    >przydzieliłby
    >odpowiednie ilości "kolorów/bitów" nieproporcjonalnie, np. mniej w
    >tonach
    >środkowych, więcej w cieniach i światłach?

    HDR wlasnie, wyrownanie gradientu ... tylko trzeba miec zrodlowy
    material odpowiedni.
    I nie narzekac potem, ze nienaturalnie wyglada :-)

    Swoja droga - wspolczesne aparaty chyba jakos tak to robia.
    Niby duzo bitow w przetworniku, ale potem JPG 8 bit ... i
    niekoniecznie liniowo ...

    J.