eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaRe: Droga na bogato › Re: Droga na bogato
  • X-Received: by 10.157.45.102 with SMTP id v93mr1255572ota.3.1486518371516; Tue, 07
    Feb 2017 17:46:11 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.157.45.102 with SMTP id v93mr1255572ota.3.1486518371516; Tue, 07
    Feb 2017 17:46:11 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    r185no50622ita.0!news-out.google.com!15ni197itm.0!nntp.google.com!r185no50613it
    a.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 7 Feb 2017 17:46:11 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <w...@4...net>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=116.50.61.180;
    posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
    NNTP-Posting-Host: 116.50.61.180
    References: <5899bb9e$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    <o7chsn$pmk$1@node1.news.atman.pl>
    <w...@4...net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <2...@g...com>
    Subject: Re: Droga na bogato
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Injection-Date: Wed, 08 Feb 2017 01:46:11 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:37818
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu środa, 8 lutego 2017 07:00:25 UTC+9 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
    > Dnia Tue, 7 Feb 2017 14:25:25 +0100, RadoslawF napisał(a):
    >
    > > W uczciwych przetargach na starcie nie dopuszcza się firm bez zaplecza
    > > sprzętowego i ludzkiego, Usuwa się też takie bez zdolności kredytowych.
    > > Dopiero potem sprawdza się jakość wykonania i terminowość podobnych
    > > inwestycji wykonanych przez oferenta.
    >
    > Teoretycznie niezłym pomysłem byłoby zapłacenie całej ceny dopiero po
    > oddaniu inwestycji i tym samym zmuszeniu oferentów o zapewnienie sobie
    > finansowania w banku.
    > Tyle że to znowu "opodatkuje" każdą inwestycję na rzecz banków.

    Ja widziałem przykład trochę innego podejścia. Władze miasta zaplanowały przeprawę
    przez dolinę w środku miasta, gdzie infrastruktura od lat była zaniedbana i trzeba
    było objeżdżać dzikie pola żeby przeprawić się na drugą stronę. I zrobiono od razu
    dwa projekty tej przeprawy: na bogato i na biednie. Dwa przetargi, dwie trasy: jedna
    droga, druga tania. Jeden wykonawca kasuje za przejazd odpowiednik 20 groszy, drugi-
    coś koło 1.40 PLN. Oczywiście na tej taniej trasie jest większy ruch, ale kolejki
    większe, więc jak ktoś się spieszy, to jedzie droższą, ale bardziej przejezdną trasą.
    Do jednego przetargu stanęli wykonawcy z inną strategią niż do drugiego. Ale jedna i
    druga trasa zdołała utrzymać cenę za przejazd taką jaka była wymagana i nie
    splajtować. Znaczy jest więcej niż jedno rozwiązanie równania. Swoją drogą,
    otworzyłymi się szeroko oczy, że da się zbudować kilkukilometrową estakadę z czterema
    pasami ruchu tak tanio że inwestycja się spłaciła i jest na bieżące utrzymanie przy
    takich stawkach myta. Za przejazd przez Tamar Bridge w Plymouth kasują 1.50 GBP. Za
    most Oresund 54 Eur. To nie ta skala inwestycji, ale jakbym miał zainwestować kasę w
    przeprawę drogową i żyć potem z myta, to w Europie z kierowców da się wydoić
    stanowczo więcej :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: