eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyElektryki gorsze czy lepsze dla środowiska › Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Date: Thu, 1 Nov 2018 22:34:13 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 49
    Message-ID: <prfrgm$cuj$1@node2.news.atman.pl>
    References: <1981ogl34naxx$.dlg@myjk.org>
    NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1541108054 13267 89.70.94.204 (1 Nov 2018 21:34:14 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Nov 2018 21:34:14 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.2.1
    In-Reply-To: <1981ogl34naxx$.dlg@myjk.org>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642775
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-11-01 o 10:45, Myjk pisze:
    >
    > Nadal jednak są tu pewne niedociągnięcia w analizie, albowiem za podstawę
    > emisji przy produkcji autor przyjął auto spalinowe tj. razem z ICE,
    > skrzynią biegów czy bakiem, a potem do elektrycznego doliczył "bak" w
    > postaci baterii. Porównanie nie uwzględnia także wielu innych aspektów w
    > których elektryki przeważają, tj. bezpośredniego wpływu na ludzi. No ale i
    > tak warto zerknąć bo wiele mitów o szkodliwości elektryków, tak chętnie
    > powielanych (jak w przypadku DPFa) jest rozwiązane.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=6RhtiPefVzM
    >

    Często zastanawiałem się nad tym. Zresztą parę dni temu był o tym
    program na TVNie o też elektryki nie wypadły tam różowo. Patrząc na
    wszystkie te spekulacje mam następujące spostrzeżenia:

    - Elektryki i spalinówki produkują podobną ilość CO2. W PL, gdzie prąd
    pochodzi w 80% z węgla elektryki "smrodzą" bardziej. W dodatku nigdzie
    nie spotkałem się w uwzględnieniem sprawności transmisji prądu
    elektrycznego do domów. Nie zdziwiłbym się, gdyby byłaby to kolejna
    afera jak z dieslami i oprogramowaniem silników.

    - Jeśli ograniczamy się do śladu węglowego, to również należy rozważyć
    istnienie przeciwników i zwolenników globalnego ocieplenia. Dla tych
    pierwszych CO2 nie ma na nic wpływu nawet przy 100% stężeniu zapewne.
    Więc elektryki dla nich są górą.

    - Na niepodważalny plus elektryków można wskazać brak emisji innych
    cząstek niż CO2. Lub pomijalnie mały bo elektrownie mają filtry.

    - Autor nie wspomina o sposobie eksploatacji akumulatorów. Np. w Tesli S
    można łatwo skrócić o połowę lub więcej jej zasięg jeśli przejdziemy w
    tryb sportowy. Mnóstwo energii tracone jest w postaci ciepła. W tym
    trybie elektryk z grubą nawiązką smrodzi bardziej niż spalinowy.

    Reasumując - uważam, że elektryki to przyszłość ale jeszcze nie w tej
    chwili. Pomijam ogólną tandetę wykonania Tesli jako samochodu - bo są
    inne marki, które pewnie spełnią/spełniają standardy europejskie. Trzeba
    udoskonalić akumulatory. Już istnieją lepsze rozwiązania do Li-Ion lecz
    są na poziomie laboratoryjnym. Nawet jeśli stanie się możliwe
    uruchomienie fabryki takowych, to nie sądzę by Tesla je wykorzystała
    gdyż w końcu stawiają fabrykę baterii Li-Ion, która będzie produkowała
    ich więcej niż obecny świat. Powstanie więc cenowa zapora dla nowych
    technologii.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: