  • 31. Data: 2012-06-16 16:01:06
    Temat: Re: Ile mocy mogę podłaczyć na fazę?
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 15 Jun 2012 10:19:51 +0200, Ukaniu napisał(a):

    > Jeśli bezpiecznik ograniczający moc istnieje to przekroczenie będzie wynikać
    > tylko z jego właściwości. Przeca nie będę latał po domu z kalkulatorem i
    > liczył czy mogę właczyć żelazko czy już nie ;-)

    Liczniki elektroniczne mają programowalne wyjścia przekaźnikowe -
    przynajmniej teoretycznie (bo raczej żaden ZE się na to nie zgodzi dla
    zwykłego mieszkania) można je ustawić tak, by po przekroczeniu mocy
    umownej nastąpiło wysterowanie wyjścia co spowoduje wyłączenie części
    obciążenia :) A tak poważnie to wyjścia te są wykorzystywane np. do
    udostępniania informacji o zmianie taryfy i tym samym ceny energii.
    Liczniki przedpłatowe Apator wyłączają obciążenie po przekroczeniu
    dopuszczalnej mocy z automatu.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 32. Data: 2012-06-16 16:42:38
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    wiadomości news:5453759519$20120615103128@squadack.com...
    > Hello Tomasz,
    > Friday, June 15, 2012, 12:54:26 AM, you wrote:
    > [...]
    > Miałem w ręku bezpieczniki topikowe 750A - to o niczym nie świadczy.
    > W domowej instalacji nie może być bezpieczników wiekszych niż 25A na
    > pojedynczej fazie.

    Patrz, a kumplowi przyszli założyli z energetyki 32A na jedną fazę po
    zwiększeniu przydziału.
    Zrezygnował z gazu i wszystko ma na prąd. Dostał nowy licznik przy okazji
    elektroniczny i kabel 3 żyłowy do mieszkania.

    --
    Irokez

  • 33. Data: 2012-06-16 17:11:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.06.2012 23:52, marianek pisze:

    > Dostałem przydział mocy od zakłady energetycznego 5kW prądu trójfazowego.
    > W umowie nie znalazłem odpowiedzi, więc spytam czy owe 5kW dotyczy
    > zsumowanej mocy z 3 faz czy mogę wykorzystać 5kW na jednej fazie nie
    > obciażając w tym samym czasie 2 pozostałych? Zabezpieczenie
    > przedlicznikowe to 10A. Inaczej mówiąc mogę podłaczyć do gniazdka
    > 230V urządzeie o mocy 4,5kW czy 5kW/3?

    Ty maturę w ogóle masz?

    Pytam, bo nie bardzo rozumiem, jaki masz kłopot w przemnożeniu 230 przez
    10...

  • 34. Data: 2012-06-16 17:13:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > W domowej instalacji nie może być bezpieczników wiekszych niż 25A na
    > pojedynczej fazie. Jak masz instalacje trójfazową, to możesz mieć
    > wydzielony obwód trójfazowy na wyższych zabezpieczeniach - na przykład
    > do przepływowego podgrzewacza 18kW.

    Ale masz jakieś wsparcie?

  • 35. Data: 2012-06-16 17:15:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Ale nie dostaniesz tyle od energetyków.

    Czyżby?

    No, 63A może i nie, ale 32A jak najbardziej jak ktoś 21kW zamówił.

  • 36. Data: 2012-06-16 19:00:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irokez,

    Saturday, June 16, 2012, 4:42:38 PM, you wrote:

> [...]
    > wiadomości news:5453759519$20120615103128@squadack.com...
    > Patrz, a kumplowi przyszli założyli z energetyki 32A na jedną fazę po

    Dostał trzy fazy, nieprawdaż?

    Do niedawna na pojedynczej fazie dawali max. 25A

    > Zrezygnował z gazu i wszystko ma na prąd. Dostał nowy licznik przy okazji
    > elektroniczny i kabel 3 żyłowy do mieszkania.

    Tylko 3-żylowy? Na pewno?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 37. Data: 2012-06-16 20:43:00
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:a3va0fF36oU1@mid.uni-berlin.de...
    > Tomasz Wójtowicz wrote:
    > A to ograniczenie do 5kW to własny wymysł (znaczy więcej byłoby za drogo),
    > czy ZE nie dał więcej, bo się nie da?

    U nas są dwie opłaty.
    Za moc zużytą kWh razy ilość oraz za "gotowość" dostarczenia mocy np 5kVA.
    I pewnie od tej gotowości zależą bezpieczniki przedlicznikowe oraz przekroje
    przewodów.

    Znajomy miał dawno temu fabryczkę makaronu. Bezpieczniki 3 x 100A.
    Fabryczka się zamknęła i obiekt był nieczynny. Zużycie prądu zero.
    Któregoś dnia zaczęły przychodzić faktury ponad 100 zł miesięcznie.
    ZA MOC ZAMÓWIONĄ!

    Taki kraj...

    Feromon

  • 38. Data: 2012-06-16 21:03:36
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 16 Jun 2012 20:43:00 +0200, "Feromon" <f...@w...pl> wrote:

    >Któregoś dnia zaczęły przychodzić faktury ponad 100 zł miesięcznie.
    >ZA MOC ZAMÓWIONĄ!
    >
    >Taki kraj...

    Mnie dziwi że to kogokolwiek dziwi. Jak nie zmienił umowy lub nie
    skończył się okres abonamentu to co w tym dziwnego?
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 39. Data: 2012-06-16 21:38:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Jun 2012 20:43:00 +0200, Feromon napisał(a):
> [...]
    > Fabryczka się zamknęła i obiekt był nieczynny. Zużycie prądu zero.
    > Któregoś dnia zaczęły przychodzić faktury ponad 100 zł miesięcznie.

    Ale o co chodzi ? Przeciez to bylo dokladnie zapisane w umowie, a moze
    nawet przychodzilo co miesiac, tylko wtedy na drobne kwoty nie zwracal
    uwagi.

    Tu nie tylko o bezpieczniki przed licznikiem chodzi, ale tez miedz ktora w
    kablach do jego fabryczki nadal procentuje, i transformator wiekszy, i
    linie do tego transformatora, i koszt utrzymania wiekszych elektrowni ..

    J.

  • 40. Data: 2012-06-16 21:49:34
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    wiadomości news:1865322818$20120616190054@squadack.com...

    > Dostał trzy fazy, nieprawdaż?

    No przecież napisałem, że kabel 3-żyłowy. Ma jedną fazę.
    Też się zdziwiłem czemu.

    Robiłem mu instalację wewnątrz.

    --
    Irokez