eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak dziala pasek klinowy w CVT › Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
  • Data: 2019-01-09 16:44:08
    Temat: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2019-01-09 o 16:23, s...@g...com pisze:
    > W dniu środa, 9 stycznia 2019 09:09:26 UTC-6 użytkownik robot napisał:
    >> W dniu 2019-01-09 o 15:44, viktorius pisze:
    >>> W dniu 2019-01-09 o 14:54, Michał Jankowski pisze:
    >>>
    >>>>>>>
    >>>>>>> Tutaj ciekawy filmik: https://www.youtube.com/watch?v=bwKKGdU0fjU
    >>>>>>> A może Bosch też głupoty plecie? :)
    >>>>>>>
    >>>>>>
    >>>>>> Gdyby pracował tradycyjnie, na rozciąganie, to raczej za długo by nie
    popracował, za duże siły rozciągające by niego działały. Dlatego pomysł na pchanie,
    gdy po ściśnięciu i ułożeniu segmentów pas jest odcinkowo sztywny. Podoba mi się ta
    koncepcja :)
    >>>>>>
    >>>>> Tak właśnie sobie myślałem.
    >>>>> Że cała zabawa w konstruowanie paska który pcha, ma na celu trwałość.
    >>>>> Taki pchający, metalowy, będzie znacznie wytrzymalszy i bardziej trwały.
    >>>>
    >>>> A wszystko dzięki twierdzeniu Gaussa. :)
    >>>>
    >>>> http://wyborcza.pl/7,75400,24338883,matematyka-jedze
    nia-pizzy.html
    >>>>
    >>>
    >>> No niekoniecznie, tego pchającego paska stalowego nic nie ściska z boków,
    >>
    >> A właśnie, że ściska z boków. Pisałem o tym:
    >>
    >
    > Sciska i nie sciska.
    > Pasek jest sciskany w obszarze kola klinowego.
    > Miedzy kolami pasek nie jest sciskany. Jest w tedy tylko pchany (sciskany
    wzdluznie) co nie nadaje mu sztywnosci. Sztywnosc jest osiagnieta tylko precyzja
    spasowania poszczegolnych blaszek i temu ze sie nie moga przesuwac wzgledem siebie
    dzieki opasce.

    Dokładnie, gauss mówi, że usztywnia, bo wygina. A tu odcinek między
    kołami nie jest w żadem sposób ściśnięty w płaszczyźnie poprzecznej.
    Segmenty nie wyskakują to na boki tylko ze względu na precyzję wykonania.

    >
    >
    >> "Stożkowe zbocza koła napędowego oraz napędzanego wspólnie ściskają pasek
    >> w kierunku prostopadłym do kierunku poruszania paska. Dzięki temu
    >> pasek staje sztywny jak kawałek stali i pcha".
    >>
    >> Pan na filmie mówi o tym, mówi nawet z jakim ciśnieniem konkretnie ściska.
    >
    > To nie to cisnienie :)
    >

    Siła z jaką koła ściskają pasek po bokach pozwala na przeniesienie
    napędu, a ostatnia ścisnięta blaszka paska jest punktem podparcia dla
    pozostałych, tych już "w powietrzu".

    --
    viktorius

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: