  • Data: 2019-03-16 14:58:51
    Temat: Re: Jak działa żarówka
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-03-14 o 16:52, Adam pisze:
    > Witajcie.
    >
    > Zanabyłem sobie kilka sztuk "żarówek" LED ściemnialnych, a konkretnie tych:
    >
    > https://lumstatic.com/bw/jJ/ZmFeamFhCPBM99Uo2A.pdf
    >
    > Wkręciłem w żyrandol, gdzie zostawiłem jednego spota w wersji
    > tradycyjnej (wolframowej). Żyrandol sterowany ściemniaczem triakowym,
    > może tyrystorowym, w każdym razie PRL.
    > Nie wiem, co robi tenże ściemniacz - czy PWM, czy napięcie. W każdym
    > razie żarówka tradycyjna ściemniała się, jak należy, natomiast LEDy "nie
    > zauważyły" ściemniacza - świeciły na full.
    >
    > Jaki rodzaj ściemniacza wymagają LEDy?

    Zapewne takiego z mosfetem, gdzie regulowany jest nie kąt włączenia a
    kąt wyłączenia. Jak przejrzysz ofertę droższych ściemniaczy to
    znajdziesz np takie, które są przełączane z jednego trybu na drugi. Ale
    i tak póki co przeglądasz listy kompatybilności i całkiem sporo jest
    takich zestawów, które jednak nie chcą ze sobą współpracować. No i
    oczywiście są takie do LEDów po prostu.
    Zaszedłem kiedyś do niby poważnej firmy zajmującej się oświetleniem i
    pytanie o rozwiązanie pt ściemniacz sterowany przyciskami już było
    problematyczne (nawet pomimo podania przeze mnie przykładowych typów
    urządzeń), ale żeby jeszcze było wiadomo z jakimi lampkami może działać
    to już tylko poprosili o numer telefonu na który nigdy nie zadzwonili.

    Pozdrawiam

    DD