    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <3...@t...no1>
    <1ciedtm0gs4zj.11doe8koo0ml4$.dlg@40tude.net>
    <c...@t...no1>
    <oizpu07mx87f$.kq19zre7zdmk.dlg@40tude.net>
    <5...@t...no1>
    <5b841ee4$0$679$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@t...no1>
    <5b8474f3$0$600$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@t...no1>
    <5b87cc41$0$672$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@t...no1>
    Date: Fri, 31 Aug 2018 14:59:30 +0200

    Dnia Fri, 31 Aug 2018 12:38:44 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > To PAFAL 12EA5rn/1, nie ma zdalnego odczytu.
    > http://reds.siedlce.pl/instrukcje/12Ea5.pdf
    > Nie ma literki 'g' ("licznik z nadajnikiem impulsów"), zakładam że ten
    > nadajnik impulsów to odczyt zdalny.
    >
    > Tak sobie czytam, że on pokazuje też "moc maksymalną danego okresu".
    > 2121 kW. Myślałem że będzie więcej, przecież głupi czajnik ma 2 kW.

    "Moc maksymalna jest rejestrowana w bezstrefowym liczydle. Istnieją
    dwa algorytmy obliczania mocy maksymalnej. Pierwszy sposób opiera się
    na tzw. ,,pływającym oknie" 15-minutowym, które przesuwane
    jest co minutę. Drugi sposób związany jest ściśle z wewnętrznym
    zegarem. W tym trybie dostępne są okresy uśredniania mocy 15-, 30- lub
    60-minutowe. Licznik wskazuje najwyższą stwierdzoną wartość
    mocy w bieżącym okresie rozliczeniowym oraz rejestruje liczbę
    przekroczeń mocy umownej (opcja)."

    No i nie wiem - usrednia przez co najmniej 15 minut ?
    Czajnik pracuje 3 ...

    > Pewnie tak właśnie jest, dlatego chciałbym zobaczyć rachunki. Zakładam że
    > są na tyle czytelne, że zobaczę na nich odczyty a nie prognozy...

    > Machnę dziś fotkę. Wcześniejszą mam z 17.08.

    Tam cos pisza o pamieci 16 okresow i mozliwosci recznego zamkniecia.

    No i pewnie gdzies na www mozna rachunki podejrzec, ale trzeba by sie
    za wlascicielke podac ...

    Hm,
    "Do odczytu niezbędne jest dodatkowe wyposażenie:
    - głowica optyczna zgodna z PN-EN 62056-21
    - oprogramowanie nadrzędne zainstalowane w komputerze.
    UWAGA: Dostęp do funkcji oprogramowania oraz komunikacja z licznikiem
    jest zabezpieczona zgodnie z PN-EN 62056-21."

    Z licznika chyba sobie nie odczytasz ... a moze ktos zna te norme ?

    > Odepnie lodówkę, a tam dalej ciągnie :) Albo nie odepnie, bo jego
    > interesuje tylko licznik...

    Odpinal Ci lodowke ? c.b.d.u :-)

    > Pytanie ile czasu zanim inwestycja się zwróci... przy 50 zł / rok
    > faktycznie nie ma sensu.

    Nie ma. Ale przy 100zl/rok ?
    Stara lodowka bedzie jeszcze z 15 lat nabijac rachunki :-)

    A jak prad pojdzie w gore ?
    No, jak pojdzie, to mozna sie zastanowic :-)

    J.