  • Data: 2020-05-19 15:34:52
    Temat: Re: Jaki kabel/adapter do portu USB Type-C?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-05-19, User <n...@s...com> wrote:
    > Przepraszam, że tak marudzę, ale doszedłem do wniosku, że tak naprawdę
    > nie rozumiem
    > co znaczy praktycznie:
    > "zasilanie komputera przez HUB w technologii pass-through dzięki Power
    > Delivery"
    > z opisu na stronie:
    > https://allegro.pl/oferta/hub-adapter-green-cell-gc-
    usb-c-7w1-usb-hdmi-sd-pd-8731906367
    > Wujek Google nie pomógł  :-(
    >
    > Co to znaczy, że "podłączyłeś swojego huba przez PD do powerbanku" ?
    > Wydawało mi się, że wiem, ale teraz mam watpliwości.

    https://hobby-store.pl/1910-thickbox_default/usb-c-5
    in1-hub-adapter-2-x-usb-30-ethernet-hdmi-4k-pd.jpg

    Wtykam w jeden ze standardowych USB-A portów pierwszy dysk, w drugi
    USB-A, drugi dysk. Wtyczkę usb-c na kablu wtykam do laptopa. Dyski
    zaczynają się rozpędzać i zdychać (słychać parkowanie głowic) i tak w
    kółko - typowy objaw zbyt małej wydajności prądowej. Teraz, najbadziej po
    prawej jest gniazdo usb-c PD. Biorę kabel usb-c-usb-A i podłączam to
    gniazdo do standardowego USB-A w power banku. Dyski ruszają, system
    rozpoznaje zawartość.

    > Zakup aktywnego huba USB type-C  bez PD lub pasywnego z PD  nie będzie
    > łatwy.

    Dlaczego? Te drugie są popularne.

    > Zastanawiam się, czy eksperyment z połączeniem powerbanku z hubem
    > pasywnym (bez PD)
    > przez jedno z jego wyjściowym USB-A dałby taki efekt jak u Ciebie, czyli
    > że dwa podłączone
    > dyski by poszły.

    Szczerze, trochę bałbym się. To nie są w zamyśle porty, do których
    podłącza się zasilanie. Nie wiem, czy to w 100% bezpieczne, tam są
    często ogranicznki prądowe (przecizwarciowe) i to nie działa w dwie
    strony, ale może jakiś elektronik się wypowie (mamy tu kilku zdaje się).

    --
    Marcin