  • Data: 2017-06-09 13:41:34
    Temat: Re: Jaki konsumencki sprzęt sieciowy?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.or
    g> wrote:

    > Troche brzmi jak problemy z WLAN - jesli uzywasz 2,4GHz w jakims
    > zatloczonym srodowisku czyli wlasciwie kazdy budynek z wieloma lokalami,
    > to dobrze byloby zmigrowac sie na cos z 5GHz. Takie rozlaczenia i duze
    > plywanie pingow to dosc typowe dla takiego problemu.

    Akurat ten problem byl u mnie w domu - domek jednorodzinny, trzy sieci na
    krzyz (moja, sasiada i czasem lapie drugiego sasiada). W pracy mam duzy
    tlum na wifi.

    Teraz zalogowalem sie na ta maszyne i iwlist scanning widzi tylko moja
    siec na kanale 12 (taki kanal bo sieci sasiada sa na nizszych), czasem tez
    pokazuje jakis extender TP-Linka na kanale 10 a jeszcze rzadziej jedna
    siec sasiada na 6.

    To co ciekawe to last beacon - dla wszystkich sieci podobny: 5660ms,
    5720ms, 5772ms. Ciekawe z czego to moze wynikac. Nie powinno przeciez tak
    byc, nie pamietam jaki mam ustawiony u siebie na AP, ale na pewno ponizej
    sekundy, a one sa dosyc blisko siebie.

    > Jesli same pudelko jest malo stabilne to tak jak Buniek napisal,
    > warto byloby tez zmienic zasilacz bo moze tania impulsowka zdycha.

    Moze tak byc...

    > Co do wymiany sprzetu na cos lepszego do zastosowan SOHO to bym patrzyl
    > na Asusa albo np. Ubiquiti czy jakies Mikrotiki.

    Dzieki (poki co wzialem do pracy Zyxela, Asusow nie bylo w tym sklepie,
    z ktorego nasze IT zamawia)...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]