    Subject: Re: Kiedy wymieniać olej?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Trybun <c...@j...ru>
    Date: Wed, 22 Mar 2017 18:29:48 +0100

    W dniu 2017-03-22 o 12:11, s...@g...com pisze:

    > No niekoniecznie.
    > Kiedys w aso dali mi papier poprzegladowy i tam byl znaczek do ustawienia dla
    samochodów pracujących z niskim obciążeniem (radiowozy i costam jeszcze).
    > I dla nich wymiana oleju byla ustawiona na 1/3 tego co zwykle.

    Ale to nie musi o niczym konkretnym świadczyć, albo wręcz odwrotnie -
    może świadczyć o wszystkim. Np. tym że do takich ASO sporo kasy napływa
    z racji serwisowania taboru państwowego.

    > I dlatego temat jest dyskusyjny :)
    > Wymiana oleju jest tania, w usiech to sa waciki. U nas sie robi droga szczególnie
    jak ktos lubi fikuśne oleje lać. Ale nadal jest to koszt PI*oko jedno tankowania co
    20 tankowań...

    > Ostatnio mi ktoś opowiadał o sytuacji gdzie ten sam silnik pracował we francuskim
    aucie i niemieckim. I francuzi zyczyli sobie aby olej zmieniac co 15kkm a niemcy co
    25kkm. Francuskie byly uznawane za niezawodne, niemieckie za problematyczne. Ponoc
    róznica tylko w tym była...
    > nie znam szczegolow niestety wiec tylko anegdotycznie wspominam...

    Można by powiedzieć - chcesz mieć spokojną głowę - wymieniaj.. W wypadku
    nowego auta myślę że także nie warto oszczędzać na wymianach oleju. Ale
    gdy pojazd ma już te swoje lata, to takie dmuchanie na zimne wydaje się
    być wyrzucaniem kasy na własne życzenie.

    Mała ciekawostka, znajomy ma Audi z 78 roku. Parę lat temu zaniepokoiło
    go to że jak włącza światła na jałowym biegu silnika, to zaczyna mu
    świecić kontrolka oleju. Zapytałem go kiedy ostatnio olej wymieniał -
    powiada że od czasów gdy go kupił - nigdy nie robił wymiany oleju, a
    autem jeździł ponad 12 lat.. Olej miał nieomal konsystencję wody.. Po
    wymianie oleju oczywiście kontrolka już nie świeciła.