eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŁadowanie elektryka w osiedlowym garażu › Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin1!goblin.st
    u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.
    neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <qdmcjf$e11$1@news.icm.edu.pl> <qdnjg6$e56$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <qdoj6b$lf$1@node2.news.atman.pl>
    <5cffe034$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cffea81$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cfff0f9$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Tue, 11 Jun 2019 20:42:25 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.7.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5cfff0f9$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 70
    Message-ID: <5cfff610$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1560278544 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 526 83.142.196.21:1293
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2658423
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 11.06.2019 o 20:18, J.F. pisze:

    > No to jeszcze na pare lat nam starczy, zanim bedzie elektryk w co
    > czwartym mieszkaniu.

    Dopóki będzie w tej technologi i filozofii co dzisiaj, to co najwyżej
    hybrydy ze sznurkiem...

    >> Teraz suche liczby - całe dzielnice warszawy biorą w szczycie po
    >> gdzieś tak po 60-80MW. Załóżmy więc że w nocy mamy 2/3 z tego do
    >> dyspozycji dla elekrtyków - powiedzmy 50MW - co daje teoretycznie coś
    >> koło 14 tysi takich biedaelektryków. Na 140 tysi ludzi. Co daje wyniki
    >> trochę słabsze niż 1 na 4 mieszkania i to by się zgadzało, bo
    >> współczynnik jednoczesności między budynkami.
    >
    > Ale:
    > -instalacja nie jest mocniejsza ? moze moze troche wiecej dostarczyc niz
    > te 80MW?

    Te 80MW z wielu rzeczy wynika - rezerwy w tym są, ale rezerwy są
    niezbędne w systemie energetycznym - inaczej drobne zakłócenie go
    przewróci. Możesz liczyć z drugiej strony - różnica między szczytem a
    nocą w skali kraju to 10GW. Tyle teoretycznie mógłbyś łyknąć bez
    większych inwestycji (w praktyce gdzieś 2/3 tego, bo przecież część
    przemysłu i transportu elektycznego też śpi po nocach, więc kable nie w
    tym miejscu). Czyli masz powiedzmy 7,2GW podzielić przez 3,6kW co daje
    okrągłe 2 miliony biera elektryków po 3,6kW (czyli takich co całą noc
    ładujesz, żeby do pracy i spowrotem pojechać). Wychodzi więc 1 hybryda
    hotplug na 17 osób jak patrzysz od strony elektrowni. Jak poatrzyłeś od
    strony odbiorców to była 1 na 10 osób. Jak widzisz współczynniki
    jednoczesności są na każdym etapie;)

    > -mamy ~10h do dyspozycji, myslisz, ze kazdy codziennie zuzyje 36kWh ?
    > -te dzielnice to z gazem, czy nowoczesne - z kuchniami na prad ?

    Większość na gaz z tego co wiem.

    >> Czyli jeśli mówimy o biadaelekrykach bez dużych inwestycji da się to
    >> zrobić całkiem sprawnie. Poważne elektryki z poważnymi ładowarkami to
    >> inne zagadnienie.
    >
    > Kuchnia w mieszkaniu 7kW.

    Już pisałem - słynny "kajot" czyli współczynnik jednoczesności - ile
    razu odaaliłeś wszystkie palniki na raz. A teraz ile razy razem z
    sąsiadem. A potem z 10 sąsiadami. Z ładowarkami elektryków jest inaczej
    - wszyscy po pracy;)

    > Tylko ile bedzie kosztowalo to wynajecie, jesli ma byc wynajmowana przez
    > 3 miesiace w roku :-)

    Spokojnie - wszak nie tylko w wakacje ludzie jadą poza miasto. Część
    pleci samolotem, część pociągiem i "zalogują" się na miejscu do
    toczydełek. Z tego punktu widzenia subskrybcja zamiast własności to
    doskonały wynalazek.

    >> Inna sprawa, że rozwijanie pomysłu miejskich aut jest bez sensu, bo
    >> miasto to najgorsze środowisko dla samochodów.
    >
    > Ale co - miejskie tramwaje ?

    Transport miejski - niestety albo stety. Jakieś kaspułki, hulajnogi itp
    jako ostatnia mila, jak ktoś już musi. Mówię to jako ktoś, kto ma
    samochód, ale prawie z niego nie korzysta - oddałem defacto żonie.
    Samochód był kupowany już jako zabawka, nie używka. Szybciej, wygodniej
    i taniej metrem. Oczywiście metro jest drogie w budowie i utrzymaniu.
    Tak jakby infrastuktura dla samochodów nie była;)

    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: