  • Data: 2018-10-06 20:53:45
    Temat: Re: Laptop z i5/7 o dobrej jakosci wykonania
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06/10/2018 16:30, pueblo wrote:
    > Osobiście wziąłbym 8570p z Ati. O ile nie miałbym wymagań co do
    > grafiki.

    Ma być OpenCL i wystarczy. U mnie jest Quadro K1000M, mogę wcisnąć
    K2000M ale drogie są. Nie ma potrzeby.

    > Dziwię się, że w ogóle ma jakieś złącze mSata.

    Jako cache dysku twardego. Jest tam jakaś tajemnicza technologia Intela
    która to umozliwiała. Ale jak się jej nie załączy to działa jak normalny
    dysk.

    > Może jakiś update, mod
    > biosu?

    Nie jest mi to niezbędne. Zamiast dysku mam M.2 w obudowie 2.5 cala, w
    złączu mSata siedzi sobie dysk do zabawy w programowanie a w gnieździe
    DVD dysk mechaniczny na por^M^M^M literaturę.

    > Pewnie kupione na Allegro? Jak matryca?

    I tu jest zagadka. Kolory są znacząco ładniejsze niż w innych moich
    maszynach. To sugeruje DreamColor. Ale z drugiej strony kąt widzenia od
    dołu powinien być znaczny a u mnie traci troche kontrastu. Czyli możliwe
    że nie DreamColor. Diabli wiedzą a trzeba ponoć matryce rozbierać żeby
    mieć pewność lub żebrać w HP po numerze seryjnym. Mam to jednak w nosie,
    nie oglądam na tym filmów, liczy się tylko rozdzielczość.

    > W sensie czy można zobaczyć że
    > przepracowała pewnie tysiące godzin.

    Nie. Nie można zobaczyć. Ale jest tak perfekcyjnie czysta i bez skazy że
    zakładam że to po jakimś pustaku bankowym co laptopa wyjmuje z torby dla
    szpanu na mitingach. Czyli typowy leasingobiorca z dużej korpo.

    > No i czy jest głośny?

    Nie. Aczkolwiek mam też takiego małego Acer Aspire one z i7 i tamtem
    jest absolutnie niesłyszalny. Więc nie jest głośnym, ale są cichsze.
    Przy pełnym wypasie CPU+GPU szum jest raczej męczący. To workstation,
    nie spodziewam się cudów, swoje też waży, większość elementów obudowy to
    metal i raczej nie grubosci papieru.

    > Dodam jeszcze, może nie wiesz, że jeśli masz taką potrzebę, to dzwonisz
    > do HP, podajesz im SN i za free w ciągu kilku dni wysyłają ci płytki z
    > systemem.

    Kluczyk do systemu w biosie. Nic nie trzeba podawać, po instalacji win10
    jest automatycznie aktywowany.