    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Materiał magnetyczny na filtr RFI
    Date: Sat, 08 Jun 2019 16:41:12 +0200

    > Kable są na przeciwnych ścianach.

    O, to w takim razie dlaczego szukasz?

    > Ale zmierzyłem THD miernikiem cęgowym takim lepszym i wynosi 120%. Na
    > domiar złego silnik przy 50Hz zmierzone na wejściu falownika też tym
    > samym miernikiem cęgowym
    >
    > kW 1.75
    > kVAr 2.20 (pojemnościowa)
    > kVA 2.82

    A to Ci w czymś przeszkadza? Zazwyczaj wszyscy mają indukcyjną, więc...

    > Czy filtr wejściowy jest czy nie ma THD wynosi tyle samo.

    Bo to filtr nie do tego jest. Jak chcesz skorygować współczynnik mocy,
    to trzeba dobrać "klocek" takiego typu:

    https://www.merazet.pl/produkt/dlawiki-do-kompensacj
    i-mocy-biernej/

    W niektórych aplikacjach jest niezbędny jeszcze z innego powodu, ale to
    przy mocach >>10x Twoja.

    > Okazało się, że fabryczny filtr za kilka stów nie koryguje mocy biernej. Właściwie
    on
    > jakby nic nie robił.

    Robi co należy, ale w paśmie znacznie wyższym, tak go zaprojektowali.
    Szczerze powiedziawszy nie spotkałem się, aby ktokolwiek montował filtr
    przed falownikiem. W niektórych falownikach można świadomie wyłączyć
    wbudowany filtr wejściowy (np: Schneider - przesuwając dźwigienkę), jak
    są problemy z różnicówkami, to na próbę dlaczego nie.

    > https://inverterdrive.com/file/LS-Starvert-iG5A-Manu
    al

    > str 178

    Popatrz na wymiary, to nie ma prawa poprawić współczynnika mocy,
    zwyczajnie za małe na bierną korektę, a aktywnej nie widziałem w takich
    rozwiązaniach.

    Nie wiem co chcesz osiągnąć, bo nie piszesz, ale jeżeli coś Ci
    przysiewa, to raczej szukał bym przyczyny na wyjściu falownika. Tam też
    są filtry (w dzisiejszych czasach standardowo wbudowane), ale i tak
    powinno się stosować kable ekranowane i łączyć jak instrukcja podaje,
    najlepiej opaską blisko zacisków. Może to Ci w czymś pomoże?

    Miłego.
    Irek.N.