    From: sword <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Multiplekser analogowy U-I
    Date: Wed, 29 Apr 2015 21:49:18 +0200

    On 2015-04-24 18:18, t-1 wrote:
    > Tu R=35mohm i napięcia kilka kV.
    >
    > A jak trochę za duży to znajdziesz też mniejsze
    > hasło w googlach: solid state relay dc output

    SSRy znam i przekopałem już dziesiątki tych układów. Problem
    jest taki, ze są bardzo drogie. Ten co podajesz jest bardzo
    ciekawy i obsadził bym go od razu. Koszt takiego przy małej
    produkcji jest ~9zł+ co dosyć konkretnie boli. Nie wiem
    czy dało by się gdzieś dostać jakieś pojedyncze próbki do
    testów bo trochę pachnie egzotyką.

    Próbuję cały czas wymyślić coś tańszego, mam aktualnie taki
    pomysł na tranzystorach:

    http://www32.speedyshare.com/J6UmS/a405ccb4/download
    /ui-switch.png

    Tranzystor BSS83P ma jakieś ~2R to może da radę, dzielnik jest
    potrzebny ponieważ tranzystory mają przeważnie tylko po 20V
    na UGS. Transoptor zmieni poziom wyzwalania klucza.

    Napięcie -5V będzie potrzebne, żeby tranzystor był otwarty kiedy
    wyjście ma poziom napięcia dochodzący do 0V. Ujemne napięcie mogę
    wygenerować z charge pump'y (Vi = -Vi) bo 5V będzie na pokładzie.
    Cały klucz x2 czyli dodatkowy kanał na U.

    Takie rozwiązanie jest co najmniej o połowę tasze niż podany
    SSR, wadą jest oczywiście ilość elementów i większa rezystancja
    klucza.

    Proszę o analizę takiego rozwiązania, może nie zauważyłem jeszcze
    jakiegoś problemu. W każdym razie w symulatorze działa :)

    Zastanawiam się jeszcze nad wymianą transoptora na tranzystory
    ale jeszcze nie mam rozwiązania bo wyjścia z procka są przeważnie
    zabezpieczone diodami do rail'i. Jeśli ktoś ma pomysł to proszę
    o podzielenie się.

    --
    sword