  • Data: 2020-02-20 20:35:54
    Temat: Re: Niekierowane przejście na dwujezdniowej
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.02.2020 o 20:24, Uncle Pete pisze:

    > Ale jednak przyznajesz, że brak możliwości zmiany pasa odgrywa swoją
    > rolę

    Przyznanję, ale moim zdaniem nie to jest celem samym w sobie a skutkiem
    ubocznym.

    > W Moskwie widziałem inne rozwiązanie równocześnie przeciwko zbyt
    > szybkiemu przejeżdżaniu przez pasy i wyprzedzaniu: spowalniacze leżące
    > na całej szerokości jezdni w obu kierunkach i po obu stronach pasów. I
    > to na szerokiej jezdni z dwoma pasami w każdą stronę. Spowolnić mocno
    > trzeba ("policjanci" są grubi), a wyprzedzanie pod prąd traci sens.
    > Okrutne, ale skoro inaczej się nie da... I fajne mają przejazdy
    > kolejowe, gdzie podnosi się kawałek jezdni pod szlabanem.

    Dla mnie generalnie w mieście lewy pas poinien mieć 2,7 metra, prawy
    tyle żeby się autobus zmieścił a reszta na pas rowerowy. Wtedy prawym
    nie vbędą zapierdalać bo autobusy i inna "stonka" a lewym jak będzie
    wąski to nie bardzo będą chętni. Na wypadek karetki zjedzie się na pas
    dla rowerów. Jako motocyklista bymbył przeciw, ale obiektywnie tak
    właśnie powinno być, bo ludzie jadą tyle ile im się wydaje, że droga
    pozwala. No więc jak budujesz pasy o szerokości "ekspresowej" to jeżdzą
    70@50 (i to ci bardziej wstrzemieżliwi).

    --
    Shrek