eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzie › Re: O ładowaniu w samochodzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!takemy.news.telefonica.de!telefonica.de!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.news
    .xs4all.nl!85.12.16.70.MISMATCH!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!
    peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.ne
    ostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neo
    strada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <a...@t...no1>
    Date: Sun, 27 Jan 2019 18:35:07 +0100
    Message-ID: <1way7esj2r3hi.ltpt9cmdkv4m$.dlg@40tude.net>
    Lines: 47
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1548610506 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 493 82.143.187.50:64091
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2841
    X-Received-Body-CRC: 2353501624
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740336
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 27 Jan 2019 12:43:38 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):
    > Ostatnio musiałem gdzieś pojechać, a miałem martwy akumulator. Odpaliłem z
    > innego i pojechałem. Podczas ok. godziny jazdy napięcie wynosiło ok. 13.6
    > V. Samochód po krótkim postoju normalnie odpalał.
    >
    > Następnego dnia znów chciałem pojechać. Akumulator po nocy znów był
    > martwy, na tyle że zakręcił niemrawo ze dwa razy i zdechł.
    >
    > Wyciągnąłem go. Od 13 godzin ładuje się z ładowarki Lidlowej (napisane 3.8
    > A, nie wiem ile faktycznie daje) i jeszcze się nie naładował (znaczy jest
    > raczej sprawny).
    >
    > To nie pierwsza taka sytuacja, ostatnio po takim naładowaniu samochód mógł
    > bardzo długo stać.
    >
    > Kto mi to wytłumaczy? Mam uszkodzony alternator czy to po prostu tak jest,
    > że nawet godzina jazdy nie uzupełni całkowicie rozładowanego akumulatora?

    Calkowicie rozladowanego to nie. Musialoby te 50-80A plynac.
    I tu sie zaczyna gdybanie:
    -czy alternator tyle wydoli ? Taki 55A raczej nie, a taki 105A na
    srednich obrotach ? Minus swiatla, dmuchawa itp

    -czy akumulator tyle lyknie przy 13.8V, albo 14.2V.

    Tak czy owak - godzina to IMO za malo.
    Ale powinien sie naladowac na tyle, zeby odpalic kolejny raz i w pare
    kolejnych godzin dosjc do pelni.

    > Żałuję tylko, że nie zmierzyłem prądu, jakim samochód go ładował. Przy
    > następnej takiej sytuacji zmierzę (albo już wtedy będę miał ten panel,

    Troche za pozno - ale bylo sprawdzic napiecie na tej lidlowskiej
    ladowarce. To bys sie dowiedzial, czy rozladowany aku tak mocno
    obciaza, czy altek tak slabo laduje.

    IMO - cos jednak masz nie tak. Po godzinie ladowania powinno byc te
    13.8V, a potem lidlowej ladowarce wystarczylo by pare godzin.

    Tylko ten dylemat - slaby altek, czy zwarta cela w aku.
    Obstawiam zwarta cele - jak sie ladowarka nie wylaczy,
    a po odlaczeniu napiecie szybko spadnie do ~11V, to bedziesz wiedzial.

    A moze jedno i drugie.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: