  • Data: 2018-06-21 23:59:52
    Temat: Re: PII 350MHz i chipset 810
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Michal Lukasik" <m...@t...pl> wrote in message
    news:pgh0i6$885$1@news.mixmin.net...

    > Primo to porównujesz teraz mostki północne a narzekasz na wydajność
    > południowych. ;D

    Ja pamietam, że generalnie chipy we wszelakich dyskusjach opisywano skrótowo w ten
    sposob , nie zagłębiając się we wspominanie o mostkach południowych ( ICH , VT82***
    itd) więc nie czepiajmy się szczegółów.

    > Secundo to w tamtych czasach większość problemów z wydajnością UDMA
    > 66/100/133 polegała na problemie wydania kilku dodatkowych złotych na
    > porządną 80 żyłową taśmę. Te najtańsze nie dość, że miały marnej jakości
    > wtyki to jeszcze bywały za długie (dłuższe niż przywidywał standard). Do
    > tego mało kto stosował się do zasady master na końcu i slave na środku
    > taśmy - nowy wymóg w stosunku do wcześniejszych standardów. Spełniając
    > warunki standardu problemów z wydajnością IMO nie było.

    Co do secundo - racja taśma 80 dawała jakiegoś kopa ale doskonale pamiętam "osiągi"
    VT82** w porównaniu do Intela. Koronnym argumentem był dla mnie zauważalny gołym
    okiem czas kopiowania z partycji na partycję tego samego dysku. Nie muszę chyba pisać
    kto był lepszy.

    > BTW. Jakoś nie pamiętam bym narzekał na cokolwiek przesiadając się z
    > CUSL2-C (i815EP) na K7VZA (KT133A). ;P

    Ja za to z wczesniej wspomnianych powodów nigdy nie miałem VIA w swoich komputerach.
    No ale to mój osobisty wybór i tyle.

    Wtrącę tak nieco offtopicowo jeszcze cos nt wydajności dysków - dopiero NVMe mi
    pokazało co to znaczy szybko pracujący dysk. Przez te całe naście lat dużo elementów
    wyraźnie przyśpieszało a dyski były co raz węższym gardłem w stosunku do reszty. Dla
    mnie była to przez lata irytująca sytuacja. OK , juz nie narzekam więcej.

    pozdrawiam