  • Data: 2018-08-12 20:12:51
    Temat: Re: Płytka z MOS6502 niestabilna do czasu dotknięcia masy
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hmm... Mam jeszcze jedną "zagadkę" związaną z tym układem.
    Poprawiłem zauważone błędy, poprzednio opisany problem zniknął.
    Zauważyłem jednak pewną inną "anomalię". Mianowicie w pamięci EPROM był
    wgrany prosty program do migania LED-ami. z dwiema zagnieżdżonymi
    pętlami opóźniającymi zmniejszającymi wartość rejestru. Program działał
    prawidłowo, ale zauważyłem jedną dziwną rzecz.
    Raz na jakiś czas (mniej więcej jedno na dziesięć podpięć zasilania)
    diody migały szybciej, niż powinny. Czasem była to normalna szybkość x2,
    czasem x4, czasem więcej. Zresetowanie mikroprocesora NIE przywracało
    normalnego tempa.

    Moje pierwsze podejrzenie dotyczyło generatora, jednak test z
    oscyloskopem wykazał, że podczas wystąpienia anomalii przebieg taktujący
    wygląda zupełnie normalnie.

    Teraz zmieniłem wsad - zamiast pętli opóźniającej mam zmienną funkcję
    pełniącą funkcję timera. Od chwili wykasowania i ponownego
    zaprogramowania pamięci problem nie wystąpił.

    Co mogło być przyczyną takiego dziwnego zachowania? Czy uszkodzenie
    zawartości pamięci przez promienie słoneczne jest prawdopodobnym
    wyjaśnieniem? Przez weekend płytka stała na stole, tuż przy oknie.