  • Data: 2018-08-12 21:07:36
    Temat: Re: Płytka z MOS6502 niestabilna do czasu dotknięcia masy
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12.08.2018 20:47, Sebastian Biały wrote:

    > Co to jest zmienna funkcja?

    Tak to jest, jak się edytuje wiadomość i potem tego nie czyta. ;)
    Chodziło mi o zmienną pełniącą funkcję timera. Czyli mam w pamięci
    zmienną szesnastobitową, która jest zmniejszana i jeśli dojdzie do zera,
    wykonuje się kod zapalający lub gaszący diodę.

    > Stawiam na niezainicjowana zmienną w ram.

    Wersja ze zmienną akurat działa ok. Problemy były z prostszym wsadem,
    gdzie była tylko pętla opóźniająca na rejestrach X i Y.

    > Kasowalem kiedyś epromy słońcem, ale trwało to kilka dni i zazwyczaj
    > kończyło sie w 50%. Niektórych w ogóle nie dało się skasować.

    Chodzi mi o to, czy wystawienie EPROM-u na działanie słońca (właśnie
    przez kilka dni, poprzez położenie go koło okna) może w teorii
    spowodować niestabilne działania programu? A konkretnie działanie
    niestabilne w ten konkretny sposób, gdy czasem po włączeniu do zasilania
    program zaczyna zachowywać się dziwnie?

    Bop nic innego nie przychodzi mi do głowy. Skoro generator sygnału
    taktującego był ok, a program robił to co powinien (tyko czasem
    szybciej) to mam wrażenie, że raz na ileś tam włączeń musiało się dziać
    coś, co sprawiało, że błędnie interpretowana była wartość, którą
    reinicjowany był rejestr po zakończeniu przebiegu pętli.