  • Data: 2018-07-23 22:52:05
    Temat: Re: Poczta, telegraf i telefon w dawnym Wrocławiu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan PiotRek napisał:

    > Też widywałem tylko plastelinę, upchniętą do kapsla po piwie. Znak na
    > tej plastelinie wyciskało się tak zwaną referentką. A jak urzędnik
    > zapodział gdzieś referentkę, to dwudziestogroszówką (w jakiejś polskiej
    > komedii był taki motyw; niewykluczone, że u Barei).

    Zawsze mnie zastanawiało jaki jest sens tej komedii (nie Barei, tylko
    tego rytuału z odciskaniem pieczęci w plastelinie). Co ma zrobić urzędnik,
    który przychodzi rano do pracy i widzi zerwaną pieczęć? Wzywać służby
    specjalne, które przed jego wejściem sprawdzą, czy ktoś nie naruszył
    we wnętrzu jego urzędniczego dobrostanu? Aż kiedyś nie wytrzymałem i
    wyrwałem dla jaj szmurek z plasteliny. Chyba nic się nie stało, nikt
    nie zauważył wszczęcia ekstraordynaryjnych procedur.

    Jarek

    --
    Pewien urzędnik z urzędu
    nie przyszedł rano do pracy