    From: Yakhub <a...@a...aa>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Propozycje obowiązkowych systemów od 2012
    Date: Tue, 22 May 2018 13:14:30 +0200

    Dnia Tue, 22 May 2018 03:15:44 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

    > Według najnowszego projektu przygotowanego przez unijną komisję, w roku 2021 lista
    wyposażenia seryjnego fabrycznie nowych samochodów sprzedawanych na terenie UE
    miałaby się rozszerzyć o inteligentne systemy. Przykład? Po wejściu w życie zapisów
    auta bezpłatnie otrzymywałyby:

    > system autonomicznego hamowania
    > system odblokowujący zapłon po badaniu alkomatem
    > system kontrolujący uwagę kierowcy
    > system rejestrujący parametry jazdy
    > system utrzymujący pojazd na pasie ruchu
    > inteligentnego asystenta prędkości
    > awaryjny sygnał ,,Stop"
    > czujniki parkowania z tyłu lub kamerę cofania.

    Dlaczego jestem niemal pewien, że producenci wszystkich te systemy będą
    musiały mieć Specjalny Certyfikat?
    Dlaczego jestem niemal pewien, że Specjalne Certyfikaty będzie miało tylko
    kilka wybranych niemieckich koncernów?

    --
    Yakhub