    From: "P03" <p...@b...invalid.org>
    Newsgroups: pl.rec.radio.amatorskie,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (przełącznik antenowy)
    Date: Wed, 2 Sep 2015 21:18:25 +0200

    > W sumie jak tak patrzę, to racja - tylko pytanie, czemu w oryginalnym
    > MiniWhip są właśnie takie wartości i ten wzmacniacz działa...

    Ja tam nie wiem, ale wiem że proporcja 50/50 np. 4k7 / 4k7 daje dość
    duży prąd pracy i nadaje się tylko w stopniach przedwzmacniaczy mocy.

    > Dzięki za tego linka - ten wzmacniacz chyba rzeczywiście będzie lepszy,
    > tylko
    > przerobię go na zasilanie przez kabel antenowy.
    >
    > Pytanie może naiwne - w tym wzmacniaczu, do którego linka dałeś, da się
    > regulować wzmocnienie napięciem zasilającym? To byłoby najwygodniejsze...

    Z pewnością na 90% nie da się go tak regulować. Najlepszy typ regulacji
    w torze wielkiej częstotliwości to tłumik lub potencjometr między anteną
    a wejściem wzmacniacza. Wzmacniacze budowane z tranzystorów MOSFET
    dają się dobrze regulować poprzez napięcie bramki, ale wadą jest konieczność
    wytworzenia ujemnego napięcia dla uzyskania pełnego zakresu regulacji.

    --
    P03