    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przez miasto 23km czy obwodnicą 37km?
    Date: Sun, 25 Sep 2016 12:00:30 +0000 (UTC)

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Brzmi jakby chciał przejechać przez Poznań.
    > Ja wybrałbym obwodnicę, mimo że spaliłbym więcej, bo moje auto na trasie
    > przy 120 km/h pali tyle co w mieście.
    > Ale wygoda ma swoją cenę - jak jest ekspresówka, to z niej korzystam.

    Jeżeli to ma być jednorazowy przejazd to ewentualna róznica w spalaniu jest
    pomijalna i niech jedzie obwodnicą.
    Jeżeli to ma być badanie na optymalizację codziennego przejazdu to trzeba
    zrobić tak:
    - przejechac przez miasto i zanotowac srednie spalanie z tego odcinka
    - przjechac obwodnica i zanotowaćsrednie spalanie
    - obliczyc koszt paliwa.
    - uwzględnic koszt róznicy czasu po jakims swoim koszcie czasu
    :)

    Czesto jezdze ok 14.00 z Gadek do Rokietnicy - przez obwodnice ok 40min,
    przez miasto 1,2h. Oczywiście jezdze obwodnica bo nawet jak oszczedze litr
    paliwa to strata 40 minut kosztuje duzo duzo wiecej.