  • Data: 2019-09-05 10:05:12
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 04.09.2019 21:07, heby wrote:

    > Jak już musisz robić jakiś interfejs to zwróć uwagę na to że zarówno
    > C64 jak i Atari mają bardzo skomplikowane stacje 5.25" (własny CPU) z
    > bardzo prostym i wygodnym interejsem. Dodatkowo są emulatory tych
    > stacji czy kable do PC. W efekcie czego możesz sobie wykorzystać taki
    > emulator zamiast stacji lub relatywnie prosty "kabelek" do PC. Całość
    > sprowadza się do jakiejś odmiany interfejsu typu UART.

    Hmm... Z jakiegoś powodu ubzdurałem sobie, że za obsługę interfejsu IEC
    w Commodore odpowiadał osobny chip, realizujący transmisję tym dość
    specyficznym protokołem szeregowym. Teraz jednak rzuciłem okiem na ten
    fragment schematu C64 i widzę, że linie prowadzące do tego gniazdka są
    połączone z portami układu 6526 (niektóre z parą pinów, poprzez 7406, w
    celu zapewnienia obsługi dwukierunkowej transmisji bez potrzeby
    rekonfiguracji). Rozumiem więc, że mógłbym spokojnie zrobić to samo
    machając pinami 8255?
    To byłoby jakimś rozwiązaniem. W przypadku zastosowania oryginalnej
    stacji z C64 zachowany zostałby klimat retro, a jednocześnie możliwe
    byłoby korzystanie ze współczesnych interfejsów w rodzaju SD2IEC.

    > A trzeba było od razu uderzyć w zrobienie jakiegoś klona CP/M i wtedy
    > w środku można napisać sterownik do stacji. I czemu nie od razu
    > 5.25". Fizycznej ...

    To też jest plan na kiedyś. Jakiś czas temu odpaliłem prosty system na
    MCY7880. Na razie obsługuje tylko TinyBasic, ale niewykluczone, że w
    przyszłości rozbuduję go o dodatkowe peryferia, które umożliwią
    uruchomienie CP/M i zagranie w Zorka. Ale to plan na "kiedyś", w
    zależności od ilości wolnego czasu. ;)