  • 151. Data: 2014-01-24 16:50:45
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup

    >Oczywiście, że tak. Szkoda tylko, że na obrót tłoka, a nie na
    >odległość (chyba
    >że odległość pokonaną przez tłok).

    Na odleglosc. Jak mamy do pokonania 1km z jakas zalozona predkoscia,
    powiedzmy 90km/h,
    w danym samochodzie wymaga to jakiejs konkretnej mocy i energii.

    Jesli dzieki wlasciwemu przelozeniu dobierzemy najlepsze warunki pracy
    silnika, to spalimy najmniej paliwa.

    J.

  • 152. Data: 2014-01-24 16:57:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 24, 2014, 4:48:49 PM, you wrote:

    > LoL. A w którym momencie jak napisałem, że to ten sam samochód?

    Napisałeś ,,silnik" a nie ,,silniki", domorosły manipulatorze. Tematem
    wątku jest liczba biegów. Twoją tezą jest to, że jazda na wyższych
    obrotach przy tej samej prędkości ma zmniejszać spożycie paliwa.

    Ja pokazałem konkretne dane, konkretnego silnika. Co ty pokazujesz
    poza swoim nadętym ego?

    Po raz kolejny - który samochód/samochody jedzie z prędkością 140km/h
    przy wskazanych przez ciebie obrotach?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 153. Data: 2014-01-24 17:03:04
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 24 Jan 2014 15:48:49 +0000 osobnik zwany Tomasz Stiller
    napisał:

    > LoL. A w którym momencie jak napisałem, że to ten sam samochód?
    >
    > Tomek

    czyli teraz mówisz, że każda z tych wartości jest dla innego silnika?
    Cienka manipulacja

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 154. Data: 2014-01-24 17:03:46
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 16:57:37 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Twoją tezą jest to, że jazda na wyższych
    > obrotach przy tej samej prędkości ma zmniejszać spożycie paliwa.

    Wybacz szerloku, ale Twoja przenikliwość dziś cię zawodzi.

    Moją tezą jest to, że silnik w nowoczesnym samochodzie pracuje sprawniej
    pracując w okolicy maksimum momentu. Piszę o tym od samego początku.

    Tomek

  • 155. Data: 2014-01-24 17:06:29
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 16:03:04 +0000, masti wrote:
> [...]
    >>> 190g przy 1700 obr/min,
    >
    > czyli teraz mówisz, że każda z tych wartości jest dla innego silnika?
    > Cienka manipulacja

    Oczywiście, że nie. To są dane silnika z jednego samochodu, który mam pod
    ręką. Dane z wykresu dostarczonego przez producenta. Jako, że sprawa
    dotyczy starego strucla nie mam w nim komputera mierzącego spalanie.

    Tomek

  • 156. Data: 2014-01-24 17:08:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" napisał w wiadomości
    >Oczywiście, że nie. To są dane silnika z jednego samochodu, który mam
    >pod
    >ręką. Dane z wykresu dostarczonego przez producenta.

    Przy jakim obciazeniu ?

    J.

  • 157. Data: 2014-01-24 17:11:49
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-24, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Przy jakim obciazeniu ?

    Napisal 40 kW.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 158. Data: 2014-01-24 17:18:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 24, 2014, 5:03:46 PM, you wrote:

    > Wybacz szerloku, ale Twoja przenikliwość dziś cię zawodzi.

    > Moją tezą jest to, że silnik w nowoczesnym samochodzie pracuje sprawniej
    > pracując w okolicy maksimum momentu. Piszę o tym od samego początku.

    Kłamiesz. Włączyłeś się w dyskusję w tym momencie:

    ===8<===
    On Thu, 23 Jan 2014 01:56:20 +0100, Tomasz Pyra wrote:

    > A skoro tak, to warto zrobić bieg który umożliwi jazdę z tą prędkością
    > przy niższych obrotach, gdzie tą stosunkowo niską moc silnik generuje
    > sprawniej.

    Tylko, że jest dokładnie odwrotnie. Silnik pracuje sprawniej przy
    znamionowym obciążeniu i znamionowych obrotach. Nie minimalnym obciążeniu
    i minimalnych obrotach - wtedy sprawność takiego typowego spalinowca jest
    najgorsza.
    ===8<===

    Jest wyraźnie mowa o stałej prędkości i włączeniu wyższego biegu w
    celu oszczędzania paliwa (kontekst!).

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 159. Data: 2014-01-24 17:21:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    > LoL. A w którym momencie jak napisałem, że to ten sam samochód?

    W końcu się zdecyduj - ten sam czy nie ten sam. Bo przed chwilą
    napisałeś, że jednak ten sam. A ja cały czas czekam na odpowiedź o
    prędkość na poszczególnych biegach przy podanych obrotach albo o
    podanie samochodu, który jedzie 140km/h przy podanych obrotach.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 160. Data: 2014-01-24 17:21:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Friday, January 24, 2014, 5:08:41 PM, you wrote:

    > Przy jakim obciazeniu ?

    Podawał - 40kW.

    --
    Best regards,