  • 161. Data: 2014-01-24 17:26:26
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 17:18:35 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Kłamiesz. Włączyłeś się w dyskusję w tym momencie:

    (...)

    > Tylko, że jest dokładnie odwrotnie. Silnik pracuje sprawniej przy
    > znamionowym obciążeniu i znamionowych obrotach. Nie minimalnym
    > obciążeniu i minimalnych obrotach - wtedy sprawność takiego typowego
    > spalinowca jest najgorsza.
    > ===8<===
    >
    > Jest wyraźnie mowa o stałej prędkości i włączeniu wyższego biegu w celu
    > oszczędzania paliwa (kontekst!).

    Umiesz czytać chłopie? O stałej prędkości pisał anacron.

    Ja pisałem -> jest dokładnie odwrotnie. Silnik pracuje sprawniej przy
    znamionowym obciążeniu i znamionowych obrotach. Nie minimalnym obciążeniu
    i minimalnych obrotach

    W odniesieniu do tego co napisał anacron -> przy niższych obrotach, gdzie
    tą stosunkowo niską moc silnik generuje sprawniej

    Tomek

  • 162. Data: 2014-01-24 17:35:39
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-24 10:18, Michał Jankowski pisze:

    > Daruj sobie. Każdy samochód mniej pali na wyższym biegu, po to te biegi
    > są. Nawiedzonemu nie przetłumaczysz.

    Ogólnie tak będzie, ale takiemu nie przetłumaczysz, w żaden sposób.
    Już nie napiszę, że stwierdziłem to organoleptycznie na wielu
    samochodach przez ostanie kilkadziesiąt lat ( ;) ), ale nawet
    w instrukcjach do samochodów takie zalecenia się znajdują (nie wiem
    czy we wszystkich, nie czytam tego wszystkiego dokładnie).
    Nawet pamiętam jak mnie kiedyś zaskoczył zapis, że celem oszczędności
    zużycia paliwa (wyższy bieg było wszędzie) 'zalecają' jazdę na 4 do
    40km/h (nawet niżej), chyba że silnik zacznie wcześniej szarpać.

  • 163. Data: 2014-01-24 17:36:59
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-24 13:03, AZ pisze:

    > Myslisz, ze zrozumie?

    Nie, ale smaruj się olejkiem. W promieniach jego zajebistości można
    się opalać :)

  • 164. Data: 2014-01-24 17:37:30
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 17:21:16 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > W końcu się zdecyduj - ten sam czy nie ten sam. Bo przed chwilą
    > napisałeś, że jednak ten sam. A ja cały czas czekam na odpowiedź o
    > prędkość na poszczególnych biegach przy podanych obrotach albo o podanie
    > samochodu, który jedzie 140km/h przy podanych obrotach.

    Dobrze, zatem wyjaśniam raz jeszcze:

    Spalanie jednostkowe w gramach potrzebne aby wyprodukować 1kWh, pochodzi
    z jednego silnika. Dla przypomnienia:

    230g przy 1400 obr/min
    190g przy 1700 obr/min
    171g przy 2300 obr/min

    Nie ma tu mowy o prędkości z jaką poruszał by się samochód wyposażony w
    ten silnik, tylko ilości energii wyprodukowanej przez silnik i paliwa do
    tego potrzebnego przy danej prędkości obrotowej silnika.

    To Ty dośpiewałeś sobie że to muszą być wyniki podczas jazdy z jakąś
    prędkością. Pytałeś nawet wcześniej, jakiej to prędkości odpowiada na
    danych biegach - powinienem Cię już wtedy z błędu wyprowadzić.

    Tomek

  • 165. Data: 2014-01-24 17:55:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 24, 2014, 5:26:26 PM, you wrote:

> [...]

    Po co tu tniesz? Dla zaciemnienia?

    > (...)

    > Umiesz czytać chłopie? O stałej prędkości pisał anacron.

    I do tego się odniosłeś.

    > Ja pisałem -> jest dokładnie odwrotnie. Silnik pracuje sprawniej przy
    > znamionowym obciążeniu i znamionowych obrotach. Nie minimalnym obciążeniu
    > i minimalnych obrotach

    Napisałeś W KONTEKŚCIE jazdy ze stałą prędkością i minimalnym
    obciążeniu!

    > W odniesieniu do tego co napisał anacron -> przy niższych obrotach, gdzie
    > tą stosunkowo niską moc silnik generuje sprawniej

    To co w końcu jest odwrotnie? W stosunku do czego się odnosisz? Bo
    punktem odniesienia jest jazda ze stałą prędkością i małą mocą.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 166. Data: 2014-01-24 18:14:01
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 17:55:45 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Po co tu tniesz? Dla zaciemnienia?

    Co Ci tym razem zaciemniło?

    > I do tego się odniosłeś.

    Odnosiłem się do jego stwierdzenia, że silnik pracuje sprawniej na
    niskich obrotach. Przecież wyraźnie to napisałem w swojej odpowiedzi. W
    tym przypadku nie trzeba żadnego kontekstu, żeby to stwierdzić.

    > Napisałeś W KONTEKŚCIE jazdy ze stałą prędkością i minimalnym
    > obciążeniu!

    No i co z tego, że w takim kontekście? Przecież wyraźnie odniosłem się do
    stwierdzenia, że silnik pracuje sprawniej przy niskich obrotach. Co jest
    moim zdaniem nie prawdą.

    Tomek

  • 167. Data: 2014-01-24 18:25:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, January 24, 2014, 6:14:01 PM, you wrote:

    > Co Ci tym razem zaciemniło?

    Znowu tniesz.

    > Odnosiłem się do jego stwierdzenia, że silnik pracuje sprawniej na
    > niskich obrotach.

    Przy stałej prędkości.

    > Przecież wyraźnie to napisałem w swojej odpowiedzi. W
    > tym przypadku nie trzeba żadnego kontekstu, żeby to stwierdzić.

    Ależ trzeba.

    > No i co z tego, że w takim kontekście? Przecież wyraźnie odniosłem się do
    > stwierdzenia, że silnik pracuje sprawniej przy niskich obrotach. Co jest
    > moim zdaniem nie prawdą.

    Jest prawdą przy założeniu jakie było zawarte w KONTEKŚCIE, w którym
    się wypowiadałeś. Jest konkretne założenie, jest do niego teza.
    Twierdzenie było poprawne a ty się go czepiłeś, wycinając kawałeczek
    założeń i tworząc tezę oderwaną zupełnie od kontekstu.

    A teraz wijesz się jak glista w gnojowisku i nie potrafisz się
    przyznać do błędu, choć od nikogo tutaj nie uzyskałeś nawet minimum
    merytorycznego wsparcia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 168. Data: 2014-01-24 18:31:17
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-24, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > Twierdzenie było poprawne a ty się go czepiłeś, wycinając kawałeczek
    > założeń i tworząc tezę oderwaną zupełnie od kontekstu.

    Zupelnie jak w temacie z akumulatorem. Autor pisze, ze odpala samochod co
    2-3 tygodnie a ten udowadnia, ze ladowanie 13,5V jest wystarczajace...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 169. Data: 2014-01-24 18:37:18
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 18:25:52 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Jest prawdą przy założeniu jakie było zawarte w KONTEKŚCIE, w którym się
    > wypowiadałeś.

    Nie jest prawdą przy żadnym założeniu. Silnik w samochodzie nigdy nie
    pracuje sprawniej przy niskich obrotach. To jest teza kolego - sprawdź co
    to znaczy.

    Gdyby mój przedmówca napisał, że poruszając się na wysokim biegu samochód
    spala mniej paliwa - ale nie, wyraźnie napisał o sprawności silnika, nie
    spalaniu. O to cała dyskusja się toczy.

    > i nie potrafisz się przyznać
    > do błędu, choć od nikogo tutaj nie uzyskałeś nawet minimum
    > merytorycznego wsparcia.

    LoL, do jakiego błędu? Wiesz jak bardzo jest mi potrzebne wsparcie
    merytoryczne na grupie? :)

    Tomek

  • 170. Data: 2014-01-24 18:39:40
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 24 Jan 2014 17:31:17 +0000, AZ wrote:

    > Zupelnie jak w temacie z akumulatorem. Autor pisze, ze odpala samochod
    > co 2-3 tygodnie a ten udowadnia, ze ladowanie 13,5V jest
    > wystarczajace...

    Kłamiesz!

    Nigdzie czegoś takiego nie napisałem. Stwierdziłem, że ładowanie 13,5V
    może wystarczyć w określonych przypadkach - które zresztą jasno opisałem
    w tym poście. To Ty kolego napisałeś, że poniżej 13,9V akumulator się nie
    ładuje, także nie ściemniaj.

    Tomek