    Date: Wed, 28 Jan 2015 08:27:14 +0100
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Stabilność ESP8266

    Hmm... Wczoraj zauważyłem ciekawą kwestię w związku z działaniem tego
    modułu. Najpewniej w oprogramowaniu jest jakiś błąd, bo połączenia UDP
    nie chcą działać prawidłowo, gdy korzystam z DNS-a. W przypadku TCP
    wszystko jest w porządku - po podaniu nazwy hosta (np. google.pl)
    połączenie zostało zestawione i udało mi się wymienić dane. Potem
    spróbowałem połączyć się z serwerem NTP i zaczęły się dziać dziwne
    rzeczy. System niby przyjął nazwę hosta (nie zwrócił "DNS fail") i
    rozpoczął procedurę wysyłania danych ("AT+CIPSEND=4,48", zwrócony znak
    ">"). Niestety nie przebiegała ona tak, jak powinna - po otrzymaniu 48
    bajtów program nadal oczekiwał na kolejne dane. Dopiero wysłanie mu
    sporego nadmiaru danych (w tym chyba jakiejś komendy zakończonej "\r\n")
    spowodowało wyświetlenie błędu. Od tego momentu miałem już tylko "Busy
    inet..." i z modułu nie dało się korzystać.
    Próba połączenia się z serwerem NTP przez podanie numeru IP daje
    pozytywny skutek - moduł po otrzymaniu 48 bajtów zwraca "SEND OK".

    Czy ktoś z Was zetknął się z podobnym błędem? Może dostępna jest jakaś
    nowsza wersja firmware'u z odpowiednią poprawką?

    BTW ktoś wie coś na temat jakiejś biblioteki do obsługi tego modułu?
    Wszystko co widzę w sieci (głównie rozwiązania dla Arduino) wykorzystują
    spore delay'e do oczekiwania na odpowiedź modułu. Ja preferowałbym
    jednak rozwiązanie oparte o flagi i zdarzenia, mam ogólny zamysł jak to
    mogłoby wyglądać, ale nie chciałbym wyważać otwartych drzwi - zawsze
    łatwiej przeportować gotową bibliotekę, niż pisać własną od podstaw.