  • Data: 2019-01-27 18:26:50
    Temat: Re: Takie ogłoszonko
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Poloniści starają się unormować język polski i to jest wygodne, bo
    > upraszcza i ułatwia porozumiewanie się.
    > Robią to w poszanowaniu polskiej tradycji i historii, w przeciwieństwie do
    > innych samozwańczych "reformatorów" języka.

    NIe, Rada Języka nie robi tego w poszanowaniu tradycji i histori, czego
    dowodem jest dopuszczenie do języka polskiego wielu naleciałości obecnie zp
    z języka angielskiego.
    Dopuszczenie słowa, niejednego, pisanego pszez "sh" czytanego jako "sz" ,
    itp,
    uważam za wręcz pomiatanie historią i tradycją naszego języka.

    > Różne grupy społeczne i zawodowe mają własne gwary, które tworzą ich
    > tożsamość i hermetyczność.
    > Nie powinno to społeczeństwu przeszkadzać, jeżeli tylko ci "różni" nie
    > próbują narzucać siłą swojego punktu widzenia stosując obraźliwe epitety w
    > rodzaju "ociężali umysłowo" itp.

    Dlaczego nie powinno pszeszkadzać?
    Mi pszeszkadza slang informayczny pełen skrutuw, mimo wyższego wykształcenia
    i jakiejś tam praktyki zawodowej.
    Więcej, zauważyłam, że ten slang jest używany właśnie pszez ludzi bez
    wykształcenia pracujący w zawodzie "psim swędem".

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)