  • Data: 2019-11-06 16:53:19
    Temat: Re: To jak to się w końcu mówi Irak, czy Iran
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-11-06 o 15:12, Roman Rogóż pisze:

    > Ty widzisz co piszesz ?
    > Zamiast tych akrobacji na drabinie z pomocnikami i chwytaniem się za
    > ramiona wolę żarówkę

    A ja nie lubię dłubać przy przewodach pod napięciem, dlatego żarówkami
    napędzanymi 230V kabli identyfikował nie będę.
    Przykład z pomocnikiem może ekstremalny i niekoniecznie stosowany za
    każdym razem, ale po prostu wykonalny.
    Czy przy każdym przełączeniu tej żarówki do innej żyły kabla, wyłączasz
    obwód w rozdzielni? Czy może nie chce ci się łazić w te i z powrotem i
    robisz na gorąco?

    > Swego czasu miałem nawet zrobiony "brzęczyk" z cewki od stycznika TSM-1,
    > kawałka rdzenia i ruchomej sprężynującej zwory.
    > mieściło się w kieszeni, nie rozbiło się w razie upadku, nie parzyło w
    > ręce, a w razie czego 380 V też przeżyło brzęcząc głośniej.

    Kiedyś kupię sobie to:
    https://www.atel.com.pl/produkt.php?hash=08221
    Czułość taka, że odbiornik słyszy tony gdy nadajnik zapięty na kablu
    długości 500m, przez izolację. Do celów hobbistycznych, bo zawodowo to
    aktualnie mi nie jest potrzebne.
    Od wielkiego dzwonu mam ten żółty phaser i taki tester:
    https://www.atel.com.pl/produkt.php?hash=04065
    Ale on ma generator tak słaby, 20m skretki i ciężko usłyszeć ton przy
    ustawieniu odbiornika na najwiekszą czułość.
    Tylko że tester w domu na półce, a phaser w samochodzie, więc częściej
    używam tego drugiego.

    --
    viktorius