  • Data: 2017-05-30 23:10:39
    Temat: Re: Upał w służbie ludzkości ;)
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 30 maja 2017 19:46:56 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Tak gdziebadz to nie calkiem, bo to jednak pare m2.
    > Kto ma domek to wygospodaruje, ale tak w mieszkaniu na bloku ... jako
    > zewnetrzne zaslony, zeby sie wnetrze nie nagrzewalo ?

    No jeden panel 1,6 m2 zabiera. Jako zasłonę chyba nie bardzo,
    to trzeba jakoś jednak umocować na czymsik.
    Na balkonie pewnie by można, jak kto ma od południa,
    albo na wspólnym dachu, o ile sąsiedzi na poziomie...

    > taa, powiedzmy 3 miesiace upalow po 6h dziennie, 3kWh dziennie, 2 zl,
    > no ze 200zl sie uzbiera, zima do zaoszczedzenia 160.

    Jak się liczy na palcach tudzież skryptami szacującymi, to wychodzi
    z 1kW jakieś 1000kWh rocznie, prosty rachunek ;)

    > To ile ten falownik kosztuje ?

    Taki na 250W to z 500, a taki na 500W pewnie koło 800.
    Ale to trzeba by poszukać, ja się w takich małych póki co
    nie grzebałem ;)

    > Ale moze cos sie zmieni, bo ponoc dzis Unia jakies ostre przepisy
    > przyjela, i zobaczymy co Szydlo z Kaczynskim na to :-)

    Wygenerują jakiś bełkot i będzie po staremu, wungiel w Polsce musi się palić! ;)

    L.