  • Data: 2017-05-31 04:31:28
    Temat: Re: Upał w służbie ludzkości ;)
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 30 maja 2017 22:02:10 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > To juz chyba nawet u nas.

    W Danii rząd ogłosił likwidację dopłat do OZE. Lamentowali, zapowiadali załamanie
    rynku, a tymczasem nic się nie wydarzyło. Znaczy dadzą radę sami się utrzymać.

    > Znajomy Niemiec sie chwalil, ze ma prad z dachu po 0.10 eur/kWh.
    > W Polsce- chyba bez doplat.
    >
    > A u nas wychodzi po ~0.15.
    > Tylko ... to cena z dostawa i VAT. Sam prad to mniej wiecej polowa,
    > druga czesc to "oplata sieciowa".
    >
    > Wiec w zaleznosci od tego czy ktos liczy dla siebie, czy na handel -
    > to mu sie oplaca lub nie.
    >
    > No i ... upal, a ja w pracy. W domu potrzebuje moze ze 100W na tych
    > pare zabawek, ktorych nie chce mi sie wylaczac, i lodowke.
    >
    > a w pracy nie ma miejsca na panele :)

    Ja mimo wszystko oczekuję większego rozwoju energetyki geotermalnej w Polsce.
    Wyobrażam sobie przydomowe mikroinstalacje rozproszone po kraju. Trzeba się tylko
    nauczyć tanio wiercić dziury w ziemi. Rząd powinien to wesprzeć. Zresztą ciekawe ile
    by miała taka siłownia wykorzystująca ciepło z pozamykanych teraz kopalni.