    Subject: Re: Wypadek
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>
    Date: Tue, 23 Jan 2018 09:07:19 +0100

    W dniu 2018-01-23 o 08:28, p...@g...com pisze:
    > --Parę ładnych sekund minęło od zmiana pasa do kraksy, widoczność też była
    ograniczona, może BMKa grzała 200 i pojawiła się "znikąd".

    > okolo 4s od zajecia pasa do kolizji, oczywiscie ze mial prawo nie zauwazyc
    nadlatujacego BMW ale chwile wczesniej widzimy ze zmienia pas choc spokojnie mogla
    zostac na prawym, jest roznica predkosci, sytuacja pod kontrola, TIR spokojnie wlacza
    kierunek, pas rozbiegowy dlugi a mimo to zjezdza na lewy

    To że w pojeździe z kamerką jedzie jakaś malapeta, to nie ulega wątpliwości.

    > I ciekawa opinia z YT
    >
    > Licząc po współrzędnych geograficznych, które znajdują się na filmie, oraz
    wykorzystując czas z filmu można bardzo precyzyjnie wyznaczyć prędkość pojazdu autora
    filmu - od chwili rozpoczęcia manewru wyprzedzania (0:26) do momentu w którym całe
    BMW pojawia się na ekranie (0:32) kamera przebyła 170 metrów. Dzieląc przez czas 6
    sekund, otrzymujemy 28,333 m/s, czyli 102 km/h. I z taką prędkością filmujący zabiera
    się za wyprzedzanie na autostradzie... Wygląda to nawet tak, jakby manewr
    wyprzedzania został wykonany bez patrzenia w lusterka. Nie twierdzę, że jest to wina
    osoby nagrywającej całe zajście, jednak można mniemać, że została do tego przyłożona
    ręka.

    I dlatego trzeba mieć margines na sytuacje z takimi ekstremalnymi
    kapelusznikami. Hamowanie ze 140 do 100 to wbrew pozorom całkiem
    sprawnie idzie, bo opór powietrza tutaj sporo pomaga, tylko trzeba to
    przewidzieć. Na A2 którą często się poruszam z prędkością 130-140 widok
    takich nadlatujących pojazdów zwłaszcza z rejestracją na W* lub PO
    zbytnio mnie nie dziwi. Tylko ja często spoglądam w lusterko i staram
    się takim nie ładować przed maskę, chciałbym jeszcze pożyć.
    Hamowanie ze 160-200 do 100 już chyba takie krótkie nie jest a krajobraz
    przelatuje przy takiej prędkości dość szybko i czasu na reakcje jest
    drastycznie mniej.
    Zaraz mnie tu okrzykną kapelusznikiem, ale uważam że 140km/h to jest
    wystarczająca prędkość na autostradę i byłbym za tym by wprowadzić
    fotoradary z odcinkowym pomiarem prędkości tamże.
    Ciekaw jestem jakby poprawiło się bezpieczeństwo gdyby nie było
    ubezpieczenia AC :) albo przynajmniej by było obarczone sporym wkładem
    własnym. Rozwalenie takiej fury za 200-300 tys. mogłoby zaboleć :) Bo
    czy ten kierowca z BMKi wyciągnie jakąś naukę z tej lekcji? Skoro nic mu
    się nie stało to raczej nie, weźmie nowa furę w leasing i dalej jazda!