eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmiana sposobu jazdy? › Re: Zmiana sposobu jazdy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmiana sposobu jazdy?
    Date: Thu, 22 Mar 2018 07:36:27 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 32
    Message-ID: <p8vit9$qr5$4@node1.news.atman.pl>
    References: <d...@g...com>
    <p86naq$nhr$1@node1.news.atman.pl> <p86p0u$vtf$8@node1.news.atman.pl>
    <p86pp3$q14$1@node1.news.atman.pl> <p86rah$vtf$10@node1.news.atman.pl>
    <p88gvg$ham$1@node2.news.atman.pl> <p88k4f$phk$4@node2.news.atman.pl>
    <p898nc$7t6$2@node2.news.atman.pl> <p8992d$5b7$1@node1.news.atman.pl>
    <p8ejpj$fip$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <p8emav$6fm$1@node2.news.atman.pl>
    <p8enos$a8p$4@node1.news.atman.pl> <p8k3le$msf$1@node1.news.atman.pl>
    <p8kv96$ql8$2@node2.news.atman.pl> <p8ll92$7n3$1@node1.news.atman.pl>
    <p8lmfi$sr6$4@node1.news.atman.pl>
    <s...@l...localdomain>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1521700585 27493 83.142.196.21 (22 Mar 2018 06:36:25
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 22 Mar 2018 06:36:25 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.6.0
    In-Reply-To: <s...@l...localdomain>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2627120
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 21.03.2018 o 23:13, tom pisze:

    >> Bo żeby to zrozumieć trzeba chwilowe zużycie scałkować po czasie;)
    >>
    >
    > Zaraz, zaraz... Ono jest już scałkowane, bo podawane w l / 100 km.

    No rzeczywiście. Ale widać jest scałkowane kreatywnie;)

    > Trochę rozumiem argument o sprawności, ale jak wolniej przyspieszam, to potrzebuje
    > mniej mocy i jeśli to podzielę przez mniejszą sprawność, to wciąż może wyjść mniej
    paliwa.

    Żeby uzyskać tą samą prędkość trzeba w przybliżeniu tej samej energii na
    wale. Więc jak robisz to na wyższej sprawności to mniej spali.

    Ponadto żeby przejechać dany odcinek w tym samym czasie to mając lepsze
    przyspieszenie potrzebujesz mniejszej prędkości maksymalnej, żeby
    osiągnąć ten sam wynik. Tylko że mało kto prowadząc stawia sobie za cel
    przejechanie odcinka w danym czasie i podwójne całkowanie przyspieszenia
    w czasie jazdy.

    Ale żeby to wyjaśnić obrazowo widać to dobrze na kolei w ruchu
    aglomeracyjnym. Tam masz przejechać między stacjami w zadanym czasie.
    Przez pewien czas razem jeżdziły podmiejszczaki zwane kiblami czy
    zółtkami i nowe flirty, które miały lepsze przyspieszenie - podjechało
    to jechało, rozkład ten sam. Efekt był taki, że kibel jechał (zwłaszcza
    krótkie odcinki) w trybie - "przyspieszamy ile się da i potem hamujemy,
    podczas gdy flirt dochodził momentalnie do 60/70 i przyjeżdzał w tym
    samym czasie. Mimo znacznie większej mocy silników i przyspieszenia
    zużywał mniej energii (już pomijając rozruch oporowy w kiblu).

    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: