  • Data: 2018-03-12 22:58:02
    Temat: Re: Zmniejszenie mocy PC
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 3/12/2018 10:52 PM, Tomasz Stiller wrote:
    > Patrz wyżej. Tylko nie zapomnij o jednym fakcie. Ty planujesz płytę ze
    > zwykłym zasilaczem. Te zasilacze, szczególnie tanie i wystarowane małym
    > obciążeniem mają bardzo nędzne sprawności. Rzędu poniżej 60% przy 10-20W
    > mocy oddawanej.

    Mam zasilacz 120W. Zakladam że będzie miał wyższa sprawnośc niż
    przeciętny 400W.

    Na internetach widze H110 + G4400 ktore biorą 15W w idle od strony 230V
    na zwykłym zasilaczu atx. To *zastanawiająco* dobrze.

    > Ja natomiast proponuję Ci rozwiązanie, które po pierwsze da Ci
    > możliwość dobrana bardzo sprawnego jedno napięciowego zasilacza (19V).

    Który potem trzeba przetworzyć na kilka innych napięć na płycie :D

    > Bardzo to znaczy grubo powyżej 90% przy Twoim typowym obciążeniu. W
    > chwili jak to piszę, z mojego zasilacza 19V zasilane są trzy komputery:
    > router z wspomnianym wcześniej N3160, serwer z celeronem G4560 i mój
    > komputer z celeronem G4600. Do tej switch 8 portowy. Całość wciąga z sieci
    > 36W :)

    Też mam taką konfigurację, tzn jeden zasilacz zasilający kilka urządzeń
    sieciowych. Ale prawde mówiąc dostepne sa zasilacze ATX z gniazdkiem DC
    więc cieżko mi usprawiedliwić 350zł na płytę z tym bajerem kiedy mogę
    miec plyte normalną za 100zł i dodatkowy zasilacz DC *jeśli* będzie
    potrzeba. Jak strace 3W na przetwarzaniu to nie będe z tego powodu aż
    tak płakał.

    Dzięki za informacje o H110, dało mi to dużo do myślenia, na razie to
    najlepsza opcja (gdyby tylko pamięci DDR4 były tańsze :/).