  • Data: 2018-03-12 22:55:49
    Temat: Re: Zmniejszenie mocy PC
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 12 Mar 2018 22:04:13 +0100, Sebastian Biały wrote:

    > Zakładam ze nie chcę wydać >200zł <300zł na taki eksperyment bo wchodze
    > wtedy w zakres płyt z procesorami Intela N które sa energooszczedne i
    > dośc szybkie. Na razie więc rozglądam się co można ze staroci.

    O jakich to procesorach N mówisz? O Takim N3160 w którym wspomniałem?
    Przecież to nie jest nic innego, jak odgrzewany kilka razy Atom. Te
    rdzenie nie mają wiele wspólnego z wydajnością :)

    > Płyta którą proponujesz jest w zakresie cenowym w którym moge mieć kilka
    > innych wariantów o podobnej mocy, często od razu z CPU.

    Obawiam się, że nie kupisz żadnego zestawu o takiej wydajności i takim
    poborze mocy w tej cenie :) No chyba, że pomylisz się o kilkadziesiąt W i
    zestaw będzie wciągał 30W w idle. Wierz mi, przerabiałem to jakiś czas
    temu.

    > To raczej zabawa, prawdopodobnie na koniec kupię porządną płyte
    > energooszczedną jakie padły w tym i sasiednim watku a nie bedę bawil się
    > w odkręcanie starych CPU.

    No to się nie baw, tylko kup sprawdzone rozwiązanie od razu. U mnie to
    jest już któraś generacja sprzętu kupowana z nastawieniem na zużycie
    energii. Doszedłem już do takiego poziomu, że monitor pobiera mi więcej
    energii niż trzy kompy ze switchem razem wzięte :)

    Tomek