    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Życie bez prawa jazdy
    Date: Tue, 30 Jun 2015 13:43:30 +0200

    Użytkownik "Iglo" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Znacie kogoś, kto się rzeczywiście do jazdy totalnie nie nadaje?
    > Oczywiście pomijając zaawansowanych wiekiem już prapradziadków..

    Rozumiem, że względy medyczne pomijamy? Choć czasem i to nie jest przeszkodą
    mój kolega ma tylko jedno oko (drugie szklane) i normalne prawko od 20 lat i
    nikt się nie zorientował, a pracę ma taką, że w zasadzie co drugi tydzień na
    delegacji.

    > Mój kolega zdał w Warszawie na Odlewniczej za 9 razem. Rzeczywiście, po 6
    > nieudanym razie jak go zabrałem na "nauki" to nie wyglądało to
    > optymistycznie.
    > Ale zdał, kupił samochód, jeździ codziennie do pracy, stłuczki czy
    > obcierki nawet nie miał.

    Mam takie samo wrażenie - nawet ci co zdawali za 5-10 razem jak już zdali i
    mają własne samochody to jeżdżą względnie bezpiecznie.

    Ostatecznie są miejsca na ziemi (USA) gdzie prawko dostaje się w zasadzie za
    piękne oczy i jakoś więcej wypadków tam nie ma.

    Pozostaje psychika. Mam koleżankę która zdała dopiero po kilkunastu latach
    prób. (1-2 próby rocznie, czasem rok lub dwa przerwy) i choć w końcu zdała i
    niby nie stanowi zagrożenia na drodze to IMO jeździć nie powinna. A to
    dlatego że zbyt łatwo się denerwuje. Wystarczy że ktoś na nią zatrąbi jak za
    późno rusza na zielonym a ona potrafi włączyć awaryjne i czekać aż się
    uspokoi. Kiedyś nawet jakiś policjant próbował jej dać za to mandat ale
    drugi go uświadomił że ma do tego prawo - jej stan nie pozwala jej na
    kontynuowanie jazdy i tyle.

    Nie wiem ile razy taki "numer" wycięła ale jej mąż już nie raz się mi
    skarżył że znowu musiał jechać gdzieś po auto. No ale wypadku nigdy nie
    spowodowała.

    Pozdrawiam
    Ergie