  • Data: 2019-04-10 15:42:28
    Temat: Re: [elektrozawory] jak zmierzyć opóźnienie
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 9 kwietnia 2019 14:45:08 UTC-5 użytkownik Michal M. Lechanski napisał:
    > czyli czas pomiędzy momentem podania napięcia na cewkę zaworu, a
    > faktycznym momentem otwarcia zaworu?
    > Dla utrudnienia: mając tylko komputer, multimetr, arduino i praktycznie
    > żadnych doświadczeń w programowaniu.
    >
    > Jedyne co mi przychodzi do głowy to LED i fototranzystor po obu końcach
    > "toru wodnego" w zaworze i rejestracja momentu oświetlenia
    > fototranzystora.

    To pomysl niedobry. Z paru powodow ale nie ma sensu strzepic klawiatury.

    > Ale to chyba zadziała tylko wtedy, jeśli ten "tor
    > wodny" będzie prosty, bez zakrętów. A co w sytuacji gdy jest załamany
    > pod kątem prostym?
    >
    > A może są jakieś inne możliwości?

    W poprzednim poscie ci napisalem. Nie czytasz.

    Fotobariere montujesz pod zaworem. Niezaleznie.
    Zaworem sobie sterujesz aby dostac rozmiar kropli jaki ci pasuje.
    Fotobariera dostarczy ci informacji o tym kiedy kropla spada. Te informacje uzyjesz
    do wyzwolenia aparatu.

    > I pytanie dodatkowe - czy to opóźnienie będzie dla danego układu stałe,
    > czy trzeba się liczyć ze zmianami?

    Nagraj film jak szybko spadaja male i duze krople.
    Jak tak samo szybko to rozwiazanie jakie ci podpowiedzialem bedzie posiadac stale
    opoznienie.

    Pozostale warunki jak temperatura, wilgotnosc czy ewentualny wiatr w miejscu
    kroplowania mozna pominac jako nieistotne.