  • Data: 2019-04-10 22:59:45
    Temat: Re: [elektrozawory] jak zmierzyć opóźnienie
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 10 kwietnia 2019 13:42:06 UTC-5 użytkownik Michal M. Lechanski napisał:

    > ze względów edukacyjnych zapytam jednak o te powody. Może być krótko,
    > sam sobie poszukam rozwinięcia.

    Niewazne, patrz nizej.

    > Tym razem nie chodzi o fotografowanie kropli, to już temat zakończony,
    > choć pytanie wynikło przy tej okazji. Interesuje mnie opóźnienie zaworu,
    > albo przekaźnika albo jeszcze czegoś innego sterowanego elektromagnesem.
    > Nawet gdyby mówić o zaworze to pytam o czas gdy jeszcze żadnej kropli
    > nie ma.

    Ah, czyli chcesz mierzyc tak naprawde rzeczywista charakterystyke zaworu.

    W takim razie albo mozesz zmierzyc calosc czyli czas od pojawienia sie napiecia na
    zaworze do chwili kiedy poczatek strumienia sie pojawi i tu sie bez problemu bariera
    optyczna nada albo czas samego zaworu czyli od chwili kiedy pojawia sie napiecie do
    chwili kiedy zawor sie otwiera i tu IMHO lepiej po prostu rejestrowac dzwiek/wibracje
    samego zaworu.

    > To, co proponujesz jest wariacją pomysłu z LED i fototranzystorem. A
    > akurat to odradzasz... sorry ale nie rozumiem.

    Odradzalem to co wydawalo ze chcesz zrobic dla tematu z kroplami.
    I odradzalem montowanie bariery swietlnej w samym zaworze. Prosciej jest to wykonac
    poza zaworem.