  • Data: 2018-11-06 11:47:58
    Temat: Re: fatamrugana 3D
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-11-06 o 08:53, Miroo pisze:

    > Ale jaki problem zrobić to *dobrze*?
    > To co opisujesz wygląda jak dywersja mająca na celu zniechęcenie do
    > takich rozwiązań.

    O to właśnie chodzi, aby było dobrze.
    Lata temu były badania w USA odnośnie wind. W badaniach tych wyszło, że
    delikwent zaczyna się mocno niecierpliwić, jeśli winda nie podjedzie po
    kilkunastu bodajże sekundach. I te kilkanaście to było OIDP z tendencją
    na "bliżej dziesięć".

    Podobnie tutaj. Jeśli naciskasz klawisz przejścia, i potem czekasz dwie
    i pół minuty, to jest coś nie tak. Wtedy rzeczywiście ludzie idą na
    czerwonym, jeśli jest możliwość.

    Jeszcze gorzej jest na przejazdach kolejowych. W Polsce jeśli szlaban
    się zamyka, to jest z reguły pewność, że mając czajnik w aucie zdążysz
    zagotować wodę, zaparzyć kawę i ją wypić, zanim pociąg nadjedzie.
    Zdarzało mi się zauważyć, że czekam 9 minut, prawdopodobnie nieraz
    jeszcze dłużej. A jeśli jedzie kilka pociągów po sobie, to bywa, że
    zamknięte zapory są ponad 30 minut, a w tym czasie przejadą zaledwie
    trzy lub cztery pociągi. Można dostać qrwicy.

    Natomiast w cywilizowanym świecie jeśli zapory zaczną się zamykać, to
    trzeba spieprzać w podskokach, po pociąg zaraz nadjedzie.
    Niestety, polski system "zmusza" pieszych czy rowerzystów, a nierzadko
    kierowców do omijania zapór.
    Tylko rządzący tego problemu nie rozumieją.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam