    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: gdzie kupujecie olej?
    Date: Sun, 11 Nov 2018 23:11:01 +0100

    W dniu 2018-11-11 o 22:43, PiteR pisze:
    > w kraju kłamczuszków.
    >
    > Mam nadzieję, że wiodące hurtownie nie sprzedają podrób
    > albo przelewów minerala do butelki syntetyka? ;)

    Powiem więcej: w/g norm w UE olej syntetyczny wcale nim nie musi być.
    Olej syntetyczny to ponoć taki, który ma 85% takowego w składzie. Reszta
    może być mineralnym. Jeśli chcesz kupić prawdziwy olej syntetyczny, to
    musisz być ekspertem w dziedzinie, albo... skorzystać z doradztwa firmy,
    która ma pojęcie, co sprzedaje. Polecam "filtry to tu" z Gdańska.
    Znajdziesz w Google. Zadzwoń do nich najpierw i przedstaw czego oczekujesz.

    Osobiście za ich doradztwem, jakiś czas temu zacząłem stosować do mojego
    diesla inny olej syntetyczny niż Mercedes zaleca (a zaleca swój własny
    niby-syntetyk). Efekt jest piorunujący - spalanie na zimnym silniku
    spadło o ok 1,5l, a na ciepłym (względem oryginalnego oczywiście),
    niecały litr. Przynajmniej przez kilka pierwszych tys. km. tak jest. Po
    zasyfieniu oleju przez EGR różnica spada. Tak czy owak znacząco droższy
    olej zwraca się finansowo. Dodam, że zmieniam go co 15 tys km.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek